Pucko

fobi.

2007-06-29 @ 11:56:05

jag har kommit underfund med att jag har en riktig fobi.. jag och min kära svägerska, brors tjej Emelie har ju börjat vårt nya liv med massa motion. Igår bestämde vi oss för att ännu en gång ge oss ut med våra nyinköpta stavar.
Vi bestämde oss för att gå i spåret i örbyhus. Trevligt trevligt!
Vi åker ner och små tjejer har träning.. nån släkting till Emelie står o tittar.. några är o styrketränar.
joo.. det är ju så att det är ju ganska pinsamt att gå med stavar. Fråga mig inte varför men det känns ju jätte muppigt och ser väldigt muppigt ut :P så vi bar iaf stavarna tills vi kom till spåret.
Sen var det bara att sätta igång. Snart börjar jag upptäcka såna där svarta iglar. usch!
snart börjar vi även se sniglar. Efter ca 100 m blir det väldigt många sniglar och då går det inte längre! Jag stannar och ställer mig och tjuter. När jag ser mig omkring ser jag fler och fler och för varje jag ser så tjuter jag högre och står o trampar. Längre fram var det ännu mer! hahah.. Jag sa till Emelie att det här går inte. Vi får gå nån annanstans.

haha.. helt sjukt! jag skrattade åt det efteråt och kom på att det är nog en riktig fobi. För jag kan liksom inte kontrollera det när jag ser en. eller en är väl inte så farligt men flera!
det jag är mest "rädd" för är nog att trampa på dem. tycker det är fruktansvärt äckligt!

men ändå.. sniglar! det är ju inte precis som om de kan springa efter mig :D
haha.

det var iaf pinsamt att gå tillbaka efter ca 3 min. alla lär ju undrat vilken superrunda vi var ute på :P


aja.. det var iaf intressant. kan även säga att att gå med stavar är mkt bra träning! träningsvärk får man. :)

sitter på jobbet nu o tråkar. maaat snart tack!

ikväll är det tjejkväll hos Emelie som ska åka o jobba i Italien. Hon åker på tisdag så man måste ju säga hej då och träffa henne! man kanske hinner åka in och hälsa på Tony på Lotus med. Han jobbar ikväll..
Imorgon blir det nog lite kommuncup innan jag beger mig upp till stugan och Dalarna. Tyvärr.. det blir ingen utgång! det får vi spara till nästa helg istället.
på söndag blir det sötnöt för hela slanten! :) måste ju passa på att åka upp nu för sen jobbar jag helg typ tre veckor..

back to reality!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Frågor o svar.

2007-06-27 @ 16:56:40

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln imorse?
Oj...

2.Hur mkt kontanter har du på dig nu?
150 riksdaler

3. Vilket ord rimmar på test?
fest :)

4.favorit planet:
the ört.

5.vem ligger 4 på din samtals lista över missade samtal?
har bara två missade just nu och den sista är Danne Idre

6.Vilken är din favvo signal på din mobil?
Jerk it out!

7. Vad har du på dig just nu?
Mina sexiga jobbarkläder

8. vad är det för märke på dom skorna du har på dig nu?
Vagabond

9. vad tänker du om personen du tog denna enkät ifrån?
min bästa

10. vad gjorde du vid midnatt?
precis somnat

11. Vad står det i ditt senaste mottagna sms?
Åh, Lövad bana! (från Eve haha ! )

12.Vart ligger ditt närmaste seveneleven?
Förmodligen sthlm

13. Vilket uttryck använder du mest?
Eller hur!

14. till vem sa du "jag älskar dig" senast?
Mitt ex förmodar jag.

15. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast?
en sovplats till katt.

16. Vilken ålder har varit bäst hittills?
hmm.. vet inte. förmodligen när jag var liten.

17.Din värsta fiende?
En människa.

18.Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu?
En vanlig tråkig blå Windows-bakgrund. (jobbets dator)

19.Vad var det senaste du sa till någon?
Nej, det kan jag inte. (Förstå varför saldot aldrig stämmer)

20.En miljon dollar eller förmågan att flyga?
Pengar är jag sugen på just nu :P

21. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?
Ja.. :)

22.Senaste låten du lyssnade på?
Markoolios sommarplåga...? Var nog inte den senaste men det är den man kommer ihåg :P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

hurtig :P

2007-06-26 @ 23:13:18

idag har jag minsann gått med stavar! :) Jag och Emelie gav oss ut efter att man blivit bjuden på lite mat när man kom från jobbet.
det gick riktigt bra för oss må jag säga. efter ett första garv när vi började så gick det bra sen! :P
imorn ska jag köpa springskor. det ska bli skoj och skönt! nu är det dax.
sen måste jag införskaffa mig ett par egna stavar så att vi kan gå våra rundor :) kanske får bli imorn det med?
nu ska man börja hurta här.

helgen.. hmm. hemma = utgång eller stuga = vila o ev. träffa söt. ?
man får väl se hur det blir.

min vän Tony överraskade med att ringa från norge idag. det var trevligt! :)
pratade lite om vad som komma skall.. människan kommer ju hem snart. bra det!
han hurrade ju såklart för att stanna hemma och gå ut i helgen :P

aja. nu blev det sent idag med. när ska man lära sig att lägga sig i tid!
men men..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

första.

2007-06-26 @ 09:42:39

jaha.. så har man skaffat en sån här oxå då. Nu har man ju lite mera tid över så då kanske det kan gå!

sitter på jobbet just nu och det är väldigt tråkigt. längtar till lunchen direkt :P
idag åkte jag från min bror och hans tjej. jag åkte dit efter jobbet igår o så grillade vi.. det var mumsigt och jag fick till och med matlåda! tack tack.
sen kom vi på att jag egentligen inte behövde åka hem så jag sov över där. väldigt skönt..

idag ska jag vila har jag bestämt. Tidigt i säng är det som gäller!

i helgen ska jag nog åka upp till stugan igen. mamma, pappa , bror och emelie ska åka upp så då kan man ju följa med. gäller att passa på nu för sen jobbar jag typ tre veckor helg..
men på fredag blir det ju tjejkväll hos emelie. :)

back to work now.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()