Pucko

det är lycka.

2008-04-23 @ 22:42:49

Jag lunkade sakta hem från jobbet.. Var lite allmänt nedstämd. Mycket på jobbet o annat som tyngde. Jag liksom släpade fötterna i gruset som ligger kvar från allt sandande under vintern. Tråk och bitterhet.

Men så öppnar jag brevlådan.. och där var ett kort. Från min allra käraste. Mitt kex.

Nedstämdheten bröt ut i total lycka. Jag skrattade högt när jag gick upp för trappen till min lägenhet. Jag läste såklart samtidigt som jag gick. Det leendet höll i sig länge.
Och varje gång jag läser din dagbok så brister jag i skratt eller fnissar för mig själv. De på jobbet brukar fråga vad jag håller på med, de känner nu väl till min vän som är i Tyskland. Och hennes klockrena kommentarer till allt :)

Det är vad du är; Klockren.

Saknar dig sjukt mycket nu. Snart ska jag komma och hälsa på dig! Det ska hända mycket snart.

Love you darl !

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

mitt kex.

2008-04-21 @ 21:54:36



image28

Men aldrig aldrig att jag
tänker låta något ont
hända dig jag håller dig hårt
tätt intill mig genom regn och blåst
Och alltid alltid att jag
kommer vaka över dig
genom mörkret jag leder dig
Jag finns i varje steg du tar
så du behöver aldrig mer vara rädd

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Snodd som allt annat..

2008-04-18 @ 17:46:49

10 första
Din första bästa kompis: Emma
Din första bil: Saab:en, aka Traktorn :)
Din första kärlek: Johan
Ditt första husdjur: Hmm.. vilken var först. Pipen kanske. Men han var ju alla och fanns när man föddes.
Din första semester: Gotland när man var mini.
Din första köpta skiva: Kanske Smurfarna?
Din första köpta film: Nån Dinosauriefilm, o jag är tjej!
Din första riktiga kyss: Johan tror jag faktiskt..
Din första piercing: Hål i öronen
Din första tatuering: Så lång har jag inte kommit...

Nio sista:
Sista drycken med alkohol: Smirnoff Ice
Sista samtalet: Med arbetskamrat, nyss hemkommen från jobbet.
Sista bilfärden: Ilfart till Tobo med papper till jobbet.
Sista filmen: 50 first dates.
Bubbelbadet: Det var nog länge sen hemma hos mor o far.
Spelade skiva: Gyllene Tider rullar just nu.
Gången du grät: När jag såg Hugo för första gången.
Måltiden: Svanbymacka på jobbet :)
Drycken: Kaffe

8 Har du någonsin?
Dejtat en bästa kompis:
Jag och Eve har ett distansförhållande för tillfället.
Blivit arresterad: Neej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Kan ha hänt.. men någon mening tog det nog oxå. 
Varit på tv: Vet inte..
Fått ditt hjärta krossat: Yes det har man väl.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Joo.. visst.
Haft ett one-night stand: Om man säger...
Busringt någon: hah, självfallet!

7 saker du har på dig:
T-shirt (observera Nordendäcksloggan), linne, jeans, strumpor, trosor, skärp och tofs.

4 personer du kan säga allt till:
Evelina
Madde
Mamma
Linn

3 val:
Svart eller vitt:
Svart
Sommar eller vinter: Sommar
Choklad eller chips: Choklad.

2 saker att göra innan du dör:
Ut på en lång resa.
Se i någons ögon att jag är allt för den personen.


1 ord som beskriver dig:
Galen.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()