Pucko

fredag snart september.

2008-08-30 @ 02:56:17

Idag är det fredag. Det är så skönt enligt mig. Det här har varit en ovanligt mycket skön fredag.. Under veckan har det varit mycket jobb så den har kommit väldigt förtjänt tycker jag. Trots att jag är/har varit trött så är jag vaken till två.. Kommer ju bli sent imorn med för det var ju den dagen som var planerad att bli det. Men jag pallar.

Idag gick dagen fort på jobbet. Flera var borta på konferens i Sthlm och andra gick hem lite tidigare. Så det var en schön dag. Vi åt Dumleglass på fikat och Fläsknosiette med bea på lunchen. Mmm..
Eve kom o hälsade på lite på jobbet sista halvtimmen. Jag hade glömt att hon faktiskt inte varit på mitt jobb nån gång alls.. Konstigt ju.

Sen bar det av hem till mig. Där var Tom och Emil. Vi fick skjutsa dem till Örbyhus för de skulle festa lite hos David för att sen gå ut. Vi orkade inte att palla idag. Så vi spar oss till imorn. Jag var hungrig så Eve kollade på medans jag åt på Gullans. Kul att glo lite på hänget vid ICA-plan. Var lite nostalgiskt.
Eve o jag hade ett sån där störd moment där vi tänker snuskigt lika. Det är lite läskigt men ack så bra!

Under mitt tryckande så bestämde vi oss för att ta det totalt lugnt under kvällen. Dra hem till mig o dega med dator, tv, tidning, kaffe o mjukis. Vi är jättebäst på såna kvällar! Den blev iaf otroligt lyckad.

Imorn blir det dricka för oss.. Hmm.. undrar om jag måste på systemet nåt? Lär höra med Kapten imorn. 

Jag ska oxå dra runt Tierps affärer imorn. Jag hoppas på några kloka inköp. Kan bli nått iaf. Bra de.
Tänker även laga nån god mat imorn. Undrar vad jag kan hitta på.. Joo! Den goda köttfärsröran med massa grönsaker. Sjukt gott. Faan. nu nös jag. Det här bådar inte gott alls! jag kan inte bli förkyld. Det går inte.

I veckan har jag mest jobbat o hängt hemma. Det har varit riktigt skönt. Jag hoppas på en liknande vecka nästa vecka. Vi har tittat en del på fotboll, o det gillar jag! Eve med vet jag.. :)
Martin var hit med gitarren så övade vi mer på sången. Det var bra! Han är duktig, jag försöker. Vi ska nog träna i kyrkan på söndag.

Söndag kan bli en dag då jag uträttar saker. Jag behöver handla, tvätta, städa och så vill jag träffa mamma, pappa, Hugo, Emelie och Christer. Får se om vi kan dra ihop nåt. Kanske en gemensam middag?

Nu ska jag krypa till kojs. Mysa ner mig i min säng. Den är sjuk skönt. Jag gillar att sova.
Känner dock på mig att jag kommer lägga mig med den bärbara. Men det är okej :)

Eve, du är min pärla!

Jag avslutar med en klassiker, ett mycket bra alternativ av klädval för utgång!


Undertecknat,

Sandra


 Nu somnar jag......

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Första dagen på office.

2008-08-18 @ 20:46:29

Joo.. nu har jag tagit mig igenom första dagen på jobbet efter semester. Men det gick ganska smärtfritt måste

jag säga. Allt är som det brukar vara. Kul att träffa Daniel-idioten igen :) Inte sane på en fläck!

Linn sov hos mig. Tänkte skriva att jag iaf inte var ensam på morgonen med min ångest men hon var ju mest död i sängen. Inte så mkt stöd där inte!

Ringde Eve vid halv 5: "Vad gör vi idag?" :)

Sen blev det hem o försöka diska.. jag smet igen. 
Gick raskt till Apoteket för att inhandla skavsårsplåster. Hoppas det blir bra. Apotekaren var snäll även om hon fick min tomma mage att vända sig lite. Usssssch!! Man vill ju inte veta vad som händer där under           plåstret. Too much info!                                                                                         

Hämtade upp Eve. Vi handlade o var mest störda på affärn. Hon ställde sig vid fel korg, som var rätt. Vilket förvirrade mig!


Vi drog hem till mig o jag diskade Eve stekte mitt KÖTT. Nu är vi mest bara coola. Kaffet är på värmning och vi har 400 gr choklad att se fram emot! *dreggel*
Eve har ännu en gång lyckats med (det som för oss vanliga dödliga är heeelt omöjligt) sina grimaser på bild :D
Haha! Smakprov på vår session (vilket är en vanlig dag för oss). Vi kanske ska gå på en lugn promenad sen. Men tiden rullar ju iväg och jag ska ju faktiskt jobba imorn igen! Suck..

Imorn är det tisdag. Den mest tråkiga dagen på veckan. På nått sätt ska jag nog kunna förgylla den!

Madde ska flytta till Växjö nu. Efter massa tok så har det "löst sig". Om en vecka ca drar hon iväg för två år i Växjö. Det kommer sjukt hastigt men jag tror det kommer bli bra ja. Hon måste ju hem ofta o hälsa på! Plus att det blir ännu en stad för mig och Eve att härja i ! :P Ingen som känner en, klockrent!

Neej.. nu till tryckandet. ååååh! Kaffe o choklad, fattar ni hur gott det är eller?



Undertecknat,  Sandra




Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Helgen.

2008-08-17 @ 18:56:13

I fredags var jag som sagt på Lasse med Eve. Helt underbart var det! Vilken man han är.. han kan musik. Så fina texter. Tack Eve för att du tog med mig! Det var härligt att göra något med dig :) Känner på mig att jag kommer att lyssna en del på Lasse framöver. Det blir mysigt.

Efter Lasse gickvi till norra Max och ordagrant tröck i oss. Det var gott. Sen kom nån grabb o satte sig vid bordet brevid oss och han var pratglad, om man säger. Det började med att han asgarvade till ett skämt, eller mer en komisk sak som hände mig där tidigare. Jag berättade det för Eve men tydligen tyckte han att det roligast av oss alla! Ett asgarv kom från bordet brevid så varken jag eller Eve egentligen hann skratta. Hah.. men lite cool var han. "Jaa, jag tjuvlyssnade lite". :P

OOH! Vi såg även en så cool kille på konserten som till vår stora glädje oxå hade valt att äta på Max. Vilket original! Störtschön.

Madde hämtade oss, stort tack!        

Evelina sov hos mig vilket var riktigt skönt. Vi vaknade, det var lörda. Damn, vi måste till systemet! Vi fick då ge oss ut, i regnet ! Bilen stod vid Lindbergs Korv. Så vi fick mest gå dit.. ovan. Men sen blev det bil. Vi drog förbi Eve och drack kaffe. Kom på att Rex spelade match under dagen. Vi bestämde oss för att hälsa på min mor, hämta min abiturientmössa, och sen åka o titta lite på muskler.. eeh, matchen. :)
Ooooh! Glömde nästan det viktigaste Eve hade på sig min absolut coolaste keps, Pirelli-keps i manchester! I nigga-stuk. Hon klädde den för väl. Vi fick en del blickar! Haha, så bra.

Sedan blev det fix hos mig inför utgång. Efter många om och men bestämde vi oss för Uppsala. Vi drog förbi Eve o käkade sedan tittade vi in till Sofia för att förfesta. Vi spelade ölspel och Eve o jag pratade på balkongen. Bra gjort!

Väl inne i stan drog vi direkt till Platina. Träffade på min fina syster o satt med dem. Sedan blev det lite dans med Sofia o co. Shake ! Vad som på gick sen vet jag inte.. hmm. en kort visit på vippen, toa o sen andades jag och Eve ut på uteserveringen med ett glas vin och en öl. Schönt! Folk slöt upp och det var trevligt kvällen ut :)




Idag har jag fått skavsår, ätit pizza med Linn, babblat med henne, druckit kaffe, pratat i telefon och tittat på när Linn rensar sin garderob. Myser lite med Tindra medans.

Snart bär det av till Tierp. Det blir fulkväll med Eve har jag bestämt. Vi ska vara fula o bara dega hos mig. Jag har nämligen lite ångest. Jobbet börjar imorn. Efter 3 veckors semester börjar man jobba igen.. känns inge kul faktiskt. Men samtidigt skönt att få spinn på vardagen.


Nu blir det jag, Pirelli-kepsen och mjukisbyxorna.
Okej.. Linn, Eve, paj o film oxå :)


Well. Jag avslutar kort och lätt med: Lasse Kongo !



Undertecknat, Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Lasse

2008-08-15 @ 14:31:22

Nu ska jag snart åka hem till Eve och bli bjuden på kycklingklubbor. Sen bär det av till Gävle för oss två. Lars Winnerbäck blir det :) Tack Eve för att du tar med mig! Det kommer bli guld, de har nämligen öltält. Kommer bli första gången jag åker med upptåget mot Gävle. Coolt. Jag gillar Gävle.
Madde ska vara snäll och hämta oss sen. Vi får till och med gå ut om vi vill :P Madde är snäll.

Jag har för övrigt semester nu. Sista veckan. Det är tråkigt. Men det har varit en lång och behövlig semester. Jag har egentligen inte gjort så mkt men det behöver man inte heller. Jag har verkligen vilat. Det är synd att vädret har varit piss bara. Första veckan var vädret skit bra. Skulle ha tagit semester två veckor tidigare. Meen.. jag valde ju de här veckorna för en orska, Eve kom ju hem!

Vi har umgåtts mkt. Det är sjukt skönt. Allt är som det brukar vara! Jag trivs som faan. :)

Jag är pank oxå. Det suger verkligen! Ganska långt till lön oxå. Det suger det med..

Jag har tittat mkt på film den senaste veckan. Det har varit bra. Gamla filmer som jag redan sett men vill se igen. Great! Sen har jag varit uppe alldeles för länge oxå.. Igår slog alla rekord. Tror jag somnade halv 5. Helt stört! O då var jag inte speciellt trött heller när jag vid 4 bestämde mig för att det var dags att försöka blunda. Stört!

I helgen blir det galej. Vet inte var än men nånstans blir det! Skönt.

Hmm.. ska försöka att fortsätta blogga. Får se hur det går!

Nu drar jag över till Eve!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()