Pucko

nu drar jag norrut!

2008-12-30 @ 18:58:21

Nu har jag precis packat för att åka upp till stugan. Det blev så att vi åker ikväll. Det är bra tycker jag, jag hade ändå inget att göra ikväll. Emelie, Christer, Hugo och jag blir kvar där till på torsdagkväll. Jag måste ju vara hemma på min födelsedag! :) Mamma o pappa stannar iofs där uppe så vi ska inte fira mig förrän nästa helg. Men det är helt okej, då drar vi ut på allt!

Jag kommer att få låna syrrans mobila bredband så jag tar med mig datorn upp! Haha, man är ju helt galen. Men jag ville ta med mig den. Emelie o jag kan blogga där uppe då ;)

Det ser ut som att det blir lite fix hemma hos mina föräldrar för oss brudar på min födelsedag. Sen åker vi troligtvis in tidigare och tar oss några glas på Terranssen. Sen drar vi vidare o festar loss! Härligt!

Nej, nu måste jag se till att jag har fått med mig allt. Snart kommer Emelie o Hugo och då ska vi ta oss en hamburgare på Bennys innan vi drar!

















Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

promenad och städning..

2008-12-29 @ 22:39:51

Jag och Eve har nu varit ute på en rejäl promenad. Vi var ute i ungefär en timme. Det var riktigt skönt! Det är så härligt att klä på sig massa kläder och gå ut i kylan. När man väl är ute så går man bara på längre o längre.
Jag måste köpa mig en Ipon Nano nu så att jag kan lyssna på musik när jag går ut själv. Jag kan inte gå själv utan musik! Det funkar bara inte, då måste jag ha nån med mig!

Jag har plockat upp i lägenheten oxå. Det är bra! Jag kan inte kalla det städa, utan mer än upplockning. Jag har inte diskat, dammsugit eller skurat. Jag behöver skura nu.. intorkad alkohol på golvet. Suck.

Imorn kanske jag ska med på hockey! :) Blir kanske chaufför dit och då får jag följa med alldeles gratis som tack. Wonderful! Men det är inte säkert än. Vi får se imorn :) Om jag inte ska med så kanske jag åker o simmar.. Måste kolla in stället inför det nya året!

Nu ska jag kika på lite utbildningar! Det är dax att börja kolla tror jag.. Man ska ju tillbaka till plugget nån gång. Jag kanske lägger in lite vad jag hittar senare :)

God natt!


Så här ser jag ut när jag varit på promenad och sätter
mig vid datorn så fort jag kommer hem :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

måndag o sånt.

2008-12-29 @ 18:46:50

Nu har jag kommit hem från jobbet. Jag har även hunnit vara o klippa mig en stund :) Det blev bra och det var skönt. Bort med lite slitet och inköpande av en hårinpackning. Jag är nöjd!

Jobbandet gick bra. Dagen flöt förbi ganska fort ändå.. Men det var ändå lite tråkigt att jobba idag. Jag gissar att det blir så när man varit ledig ett tag. Jag är iaf avundsjuk på Daniel som kommer att vara ledig ända till 7 januari. Typ 3 veckor..

Nu har jag ätit. Jag lyxade med en Hemköpsallad. Sjukt gott! Nu ska jag dricka kaffe. Fan va sugen jag blev på det nu då! Sjukt gott. Efter att jag druckit mitt kaffe o suttit o muppat ett tag vid datorn så blir det städning. Blää.. men det är ändå lite mysigt. Lyssna på musik, städa, dansa och sjunga :) Så gör iaf jag när jag städar. Har tänkt på om någon skulle se mig någon gång när jag städar eller lagar mat. Haha, inte stillsamt någonstans!

Eve kanske kommer hit sen.. Vi pratade löst om det igår iaf. Vi får la se. Hon var här igår och förgyllde min kväll. Härligt! Hon gick 00.00 och jag släckte vid 01.00. Lite sliten när jag vaknade. Med tanke på att jag kom hem 4 i lördagsnatt och gick upp 9 på söndagen. Inte bra.. men man lever ju bara nu. Jag tänker iaf försöka göra nå bra av det...


Det är nog klart att jag åker upp till stugan över nyår nu.. Kommer vara så skönt att åka bort ett tag. Då känns det som om jag gjort det mesta av den lediga tiden man får nu också. Jag har festat, umgåtts med vänner, varit upp till stugan, umgåtts med familj och tagit det lugnt. Sen fyller ju jag den 2:a så då blir det ju garanterat kalas :) Kom gärna ut i Uppsala då och fira med mig!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe nu.. Det blir bandit.se när jag städar. Kanske byter till starfm.se efter ett tag.

See ya !

Vänligen,
Sandra

(Jävla idiot grejer! Hela inlägget höll på att gå åt helvete för att jag för en gång skull tänkte att jag skulle förhandsgranska innan jag ladda upp. Vilken död idé! Som tur var lyckades jag fixa det, men ett mindre sammanbrott blev det. Nu funkar inte bandit, då slår jag ner grannen. Det blir något annat smörigt...)


Vi hälsar till er alla !
(Eve, säger du: Varför har ni stängt in mig med idioten?!)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

ny dator!

2008-12-28 @ 20:37:24

Nu har jag en bärbar dator! Si jäla skönt. Nu kommer jag vara sjukt aktiv på nätet! Vad ska jag annars hålla på med liksom? Efter nyår ska iofs jag och Eve börja träna men det hinner jag oxå med.. :)


Idag har jag varit uppe tidigit och grejat en del. Jag har inte städat här hemma som det var tänkt. Men jag kan plocka undan det som behövs ikväll faktiskt.

Imorn jobbar jag igen.. blää. det skulle vara skönt att vara ledig faktiskt. Men det är inga problem att jobba två dagar egentligen.. Det pallar jag lätt. Tänk om man alltid hade det så!

Jag har typ bestämt mig för att åka upp till stugan med familjen över nyår. Det finns inget planerat här hemma och ärligt så är jag inte speciellt sugen på att festa just då. Det kan jag spara till min födelsedag :)

Nej.. nu ska jag fortsätta fixa med datorn!

Ett test från kameran i datorn:


Lev o må!

Vänligen,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Julafton!

2008-12-24 @ 14:05:28

God jul på er allihopa!

Härligt är det med jul. Jag sitter nu hemma hos mor o far. Blev bjuden hit på frukost vid 9. Mormor, farmor, Emelie, Christer och Hugo var här också. Vi hade det mysigt och Hugo fick julklappar! :)

Vid tre ska vi vara hemma hos familjen Ekh/Eriksson och fira lite jul. Det blir ett lugnt och skönt firande. Det är jag tacksam för! Si jäla skönt.

Imorn smäller det dock! Då är det partaj för hela slanten. Oj oj.. Jag har nu fått den sista dansen bokad med Eve också. Perfekt! Kommer nog inte kunna hålla mig ifrån henne imorn. Så snygg!

Well.. nu blir det lite mer godis för mig iaf. So long suckers!

Pusshej.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

söndag.

2008-12-21 @ 20:01:29

Hej hej och hallå där.

Idag är det söndag. Ganska skönt faktiskt... Men det bästa vore ju om helgen nu började om. Shit va skönt!

Aja.. idag sov jag alldeles för länge. Med tanke på att jag sov länge igår med så var det för länge idag. Men det gör faktiskt ingenting. Jag är värd att sova länge. Imorn jobbar jag.. Jobbar måndag och tisdag sen är det jul. Det är helt okej med mig! Kan inte tänka mig att vi kommer få mycket att göra under de här dagarna..

Idag drog jag mig in till stan. Lånade mamma och pappas bil igen och drog iväg. Väl inne i stan så insåg jag att jag hade minus på mitt kort. Damn. Jag ringde till mamma som satte över det hon var skyldig mig. När det var löst så insåg jag att jag inte hade något bankkort med mig. Pucko som jag är så hade jag det i jackan och dagen till ära så böt jag jacka innan jag åkte. GREAT!

Jag passade på att träffas iställe och det var ändå en väl värd resa med några pinsamma insidenter :)

Sen åkte jag hem till mamma och pappa igen. Jag bestämde mig för att stanna. Pappa lag sig i soffan för att sova och jag satt i fotöljen o kollade på tv, också sjukt trött. Sen skulle mamma gå ut o gå med hundarna så då somnade jag också :) När mamma kom hem åkte hon och köpte pizza till oss. Mycket bra!

Nu funderar jag på om jag ska kolla på Heartbreak Hotel här, hos Emelie och Christer eller om jag ska åka hem till mig. Eftersom jag verkar vara otroligt seg idag så blir det nog antingen här eller hos mig.

Aja, nu ska pappa betala räkningar så då lär man hålla sig undan! Vi ses och hörs.

Vänligen,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

lördag.

2008-12-20 @ 21:13:30

Nu sitter jag i systers nya lägenhet. Hon har flyttat till Salabacke :)
Jag har nu hjälpt henne att packa upp hennes nya tv. Hon har köpt en Samsung 32 tum. Det blev riktigt bra här!
Sen har jag tagit tag i min Lulu-karaktär och ändrat om hos henne! Det blev mycket bättre nu.. :)

Idag har jag åkt med Madde, Eve, Håkan och Jens till Valbo. Vi gick runt ett tag i gallerian sen blev det lite fika på Ikea. Det var nog det bästa på dagen.
I bilen på väg hem somnade jag nästan. Är sjukt trött..

Jag låg snabbt i min säng o pratade i telefon sen bar det av till mor och far. Jag har lånat deras Volvo för att åka till stan. Ni som läst mina tidigare inlägg vet att Saaben låter som en traktor så jag ville inte åka med den..
Det är sjukt skönt att åka Volov. Jag tror jag tar den..

Snart ska jag dra ner mot stan o träffa nån söt :) Det blir bra. Sen ska jag bara hem o bädda ner mig igen. Det är så skönt att sova!

Imorn har jag planerat att storstäda lägenheten. Dels är det jul snart och jag ska ju ha nån form av förfest på juldagen.

Nu ska jag dra!

Ps. Du är oslagbar! Ds.

Signerat,
Pucko

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

idag är det torsdag.

2008-12-17 @ 21:30:41

Hej alla glada.. och Eve! :)

Idag är det onsdag, hela dagen. Jag har jobbat. Det gick bra. Gjorde i stort sätt samma sak hela dagen. Men det var okej.. Måste fortsätta imorn med samma sak. Säkert hela förmiddagen.. men det är som sagt ok.

Efter jobbet drog jag snabbt till Uppsala. Tog med mig tre jobbarkompisar i bilen. Trevligt med sällis! Vi upptäckte att något gått sönder på saaben så den låter sjukt mycket. Inte nu igen! Nu kommer jag att åka så här bra länge innan jag åtgärdar det.. Men kanske inte alltför länge med tanke på att jag ska besikta bilen i början på januari.. aja, det suger iaf.

Nu har jag kollat på Bonde söker fru hemma hos mor o far. Emelie, Christer och Hugo var också här, det var skoj! Mamma är hos Linn o hjälper henne att flytta. Massor att göra trots bara ett rum o kök. Well, lika bra att få allt klart direkt antar jag...

Joo, i stan köpte jag ett par skor. De ska jag ha på juldagen. Sinnessjukt snygga alltså! Jag har tittat på dem länge. Nu är de mina och jag är ännu fattigare!

Well, det kommer blir bra iaf. Min klädsel.

Imorn är det torsdag och jag ska vara hemma o städa. Jag behöver verkligen det. Har inte varit hemma mycket den här veckan.. men det är okej.

Nu ska jag hem o laga soppa. Så att jag har matlåda till imorn. Jag går för närvarande på en sopp-diet. Hoppas att den ger mig nåt.. Den håller fram till julafton tror jag. Skit bra.
Jag ska också gå runt i mina fina skor där hemma. Si jäla läckert! Haha.

Lev o må. Klart o betalt.

Signerat,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

världens värsta tisdag.

2008-12-16 @ 08:00:05

Nu börjar jag jobba om några minuter.. Kom från Emelie o Hugo i morse så jag var här tidigt :)
Jag var hos dem igår o mös!

Idag är det "världens värsta tisdag". Det är ett uttryck jag startat här på jobbet eftersom jag inte gillar tisdagar. De är de värsta dagarna.. o det är fler här som håller med så det passade ju bra.

Idag får jag åka o fixa med min klänning inför juldagen. Den ska ju sys upp o sånt så då ska de nålas :) Kommer bli skit bra tror jag!

Nu kom resterande styrkan.. Snart börjar telefonerna ringa. Kuk.

Lev väl.

Ps. Du är det bästa som finns. Ds.

Signerat,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

klättrar på väggarna?

2008-12-11 @ 18:32:14

Alltså.. jo visst är det skönt att vara hemma och vila. Jag har i alla fall varit väldigt sliten den senaste tiden, men nu börjar jag bli less. Det värsta är att jag bara har typ två kanaler på tv:n. Eller ja.. två kanaler där det finns nåt att titta på.
Det var en jävla tur att jag lånade brors minidator innan jag blev sjukt. Så jag har ju internet iaf! Och vad finns inte där.. :)

Well.. min sjukdom börjar ge sig iväg. Det är skönt! Tänkte tillbaka på min natt i måndags.. det var så sjukt hemskt! Blää..
Jag kan lugnt spy en gång o sen gå vidare.. men att behöva hålla på en hel natt o inte ha något kvar i magen. Usch!
Idag har jag ätit frukost och soppa med bröd och juice. Duktigt! :) Har oxå fått i mig lite kaffe nu.. riktigt vågat!

Jaa.. där var en härlig uppdatering om min sjukdom, haha!

Jag har börjat kolla på programen som 5:an lägger ut på webbtv. Det har blivit Boston Teaparty och nu Världens härligaste män. Riktigt skoj. Men jaa.. man lessnar även på det.

Jag verkar ha blivit av med mina lurar till mobilen oxå.. kan vara så att nån har varit här o hämtat dem. Men jag undrar ändå.. om inte det var mina var har då mina tagit ivägen? Jag måste ju haft ett par till min super-mobil.. Det är tydligt att jag behöver en Ipod. Ska önska mig en i födelsedagspresent..

My good.. jag fyller ju faktiskt 21 år snart. Coolt ändå! Gamlingen.. jag hoppas på ett redigt party den dagen! Förra året så fyllde jag ju år på en onsdag. Då var det tyvärr mest fjortisar ute.. Men i år är det på en fredag! Fredagen efter alla festligheter och dessutom en klämdag. Förhoppningsvis är alla laddade för ännu mer party då. Det måste de vara.. :)
Madde, Eve och jag ska försöka hitta på nåt skoj på dagen. Men jag gissar att det kanske blir svårt.. Blir säkert släktbjudning i min lilla lägenhet då. Kan bli nice..

faan! jag vill ha ett par hörlurar.. Kuk.

hmm.. undrar vad jag ska göra nu. Jag har tråkigt. Vääääligt tråkigt. Kanske fortsätta "youtuba" musik. Det är skoj. Well.. nåt hittar jag väl på.

Kommer vara galen i helgen. Så segt som jag haft det nu..

Vi hörs o syns!

Lev väl.

Signerat,
Sandra


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

en helvetes natt.

2008-12-09 @ 18:43:26

Joo då.. jag fick det: Vinterkräksjuka. Faan! I natt var det inte kul.. Jag började få ont i magen när Eve var hos mig.  Vi åkte sen hem till henne för att titta på Boston Teaparty. När vi kom dit började jag må riktigt illa och insåg snart att jag var tvungen att åka hem.. 45 min senare satt jag med huvudet i toaletten.
Sen har det fortsatt.. Varit uppe större delen av natten på toan.

Blev bättre mot förmiddagen men då sov jag bara.. Nu mår jag sådär. Magen har börjat vara dum igen :(

Min lilla ängel var nyss här och lämnade cola och blåbärssoppa. Tack Eve, du är bäst! :)
Hon klev innan för dörren med halsduken för munnen och sa det enda man egentligen kan säga: Bli frisk!
Haha... klockrent!

Troligtvis så har min bror smittat mig. Han var dålig i veckan och i söndags träffades vi allihopa hos mamma o pappa. Mamma meddelade på morgonen att pappa också var sjuk. Nog den sämsta födelsedagen ever för honom. Jo, pappa fyller år.
Grattis pappa!

Men alltså verkligen fy jävla faan för att vara magsjuk! Det är hemskt..

I natt tyckte jag verkligen synd om mig själv. Men det var ändå skönt att vara själv då.. Jag hann tänka det mellan varven på toaletten :) Men just nu är det ganska tråkigt att vara själv. Vore mysigt med någon som kan ta hand om en lite.. En liten kram bara!

Jag måste hålla mig vaken nu så jag kan sova i natt! Ska försöka dricka cola nu..

På lördag är det kryssning med jobbet. Ska bli sjukt kul! Men det är många som inte ska med.. det är tråkigt.
Vi som ska med kan väl säkert hålla nivån uppe!

På fredag är det fotboll och tittande på tränade rumpor som gäller. Alltså Luciacupen. Jag och Eve ska dra o kolla på det. Ska blir nice! Hoppas att jag mår bra då.. Men det lär jag göra. Det är ju bara tisdag idag, även om jag tycker att det är onsdag..

Ja ja. uppdateringen är så. Sandra är sjuk! Vilket innebär att jag inte hinner med allt som jag tänkt den här veckan.. Det är faktiskt inte alls bra..

Håll er borta från mig och alla andra med den här sjukdomen!

Vänligen,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()