Pucko

äntligen fredag!

2009-01-30 @ 23:32:54

Nu ligger jag nedbäddad i min säng med datorn :) Ikväll har jag och Eve varit hos familjen EE och kollar på Let's Dance. Mor och far var oxå där. Vi hade det mycket trevligt! Som tur var så vaknade Hugo så man fick umgås med honom lite. Han är så sjukt söt!

Vi lekte massor på golvet :) Han har lärt sig att vinka oxå. Ni vet.. han vinkar fast åt fel håll, mot sig själv. Så gullig!
Undrar om han somnar någon gång nu då för Emelie och Christer? :P Han gnugga sig ju iofs i ögonen när vi åkte...

Jag har keps på mig nu. Det känns lite ovan men väldig skönt. Jag ska nog skaffa mig en!

Innan vi drog till Persbylånga så åt jag och Eve på Brorsans. Det var gott. Vi mötte så klart bröderna Lindbergs där. De hänger där en del tror jag.

Imorn ska jag sova till jag själv vaknar. Ingen klocka ska ställas. Jag gissar att jag kommer sova sjukt länge! Men det kan jag behöva. Har varit riktigt trött i veckan. Imorn ska Eve och jag gå ut oxå så jag måste vila upp mig!

Just.. jag mailade fotosidan där jag beställt mina bilder. Har ju inte fått alla. De skulle vara så snälla och skicka ut dem igen. Jag ska ändå gå till ICA imorn o kolla om de är där. Då kanske jag får dubbla uppsättningar! Men.. jag vill ha dem hur som helst. Jag som varit så förväntansfull! De var snälla iaf. Bra gjort Extrafilm!

Nu ska jag sova.. Alldeles nude! Skönt de. Kommer sova riktigt bra ;)

Doooiij!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

snart helg.

2009-01-29 @ 22:21:41

Idag har det varit torsdag hela dagen. Jag har varit sjukt trött och slö. I typ två timmar på jobbet så var jag sinnessjukt trött. Ett tag trodde jag inte att jag skulle palla hela dagen. Alltså det var sjuk! Jag somnade nästan vid datorn.. Men runt 10 så piggnade jag till och kunde ta mig igenom hela dagen..

Dagen började bra och slutade lika bra :)

Imorn är det iaf fredag. Så skönt! Jag ska vila mycket den här helgen. Men det kan bli en utgång på lördag. Är lite sugen på shake och alkohol. Av vad jag förstått så tänker Eve lika... :)

När jag kom hem från jobbet så åkte jag och handlade lite o sen lagade jag fajita med kyckling och pitabröd. Snuskigt gott! Kollade slutet av Mr and Mrs Smith sen en mycket skön dusch. Jag gillar verkligen den filmen.. Han är skit snygg, hon är skit snygg.. Och så är det mycket action. Good!

Imorn blir det troligtvis tacos och Let's Dance med Eve. Fick höra att mor och far ska till familjen EE och kolla på Let's Dance.. kanske åker jag o Eve oxå dit då. Vi får la se.


Tänk att hitta han som det bara klickar med.
När du ser honom i ögonen så ser du din framtid.
När han ser på dig så börjar han alltid att le.
Han håller din hand och berättar för dig att du är underbar.
Han vill visa upp dig för hela världen, för du är det finaste han har.
Det enda du vill är att spendera ditt liv med honom.
Tänk att få hitta rätt.. <3



Min säng är så skön. Men jag ska nog köpa en sån extra tjock madrass som min syrra har. Det blir extra skönt då..

God natt allihopa!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

onsdag.

2009-01-28 @ 22:19:41

Idag har jag jobbat. Det gick fint.

Sen drog jag direkt till Österby för att simma lite snabb. Blev några intensiva 25 min och sen snabbt ombyte för att dra till Tierp o hämta upp Eve. Vi drog på hockey! Det var skoj. Vi var lika galna som vanligt!
Eve påminnde mig om att vi inte setts på över två veckor. Shit. Men vi hade skoj så klart! Älskar dig gumman!
Vi sitter o för massa liv omkring oss och sen helt plötsligt inser vi att vi varit tysta jätte länge. Ibland är det full fokus.

Jag drog hem direkt efter hockeyn och hoppade direkt i säng med datorn. Med mjukisbyxor, strumpor o linne. Jag blev kall! Nu sitter jag här med datorn.. Ska nog kolla lite på Mr and Mrs Smith.

Jaa just. Det blev 6-3 till Tierp.

Vi ses då!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Lottovinst tack!

2009-01-26 @ 22:47:57

Nu har jag insett att jag egentligen är en shopaholic! My god alltså.. Jag kollade ju som sagt runt i La Redoute-tidningen jag fick hem i brevlådan. Jag bestämde mig att sätta gem på sidorna där jag hittade nåt intressant. Jag började med bara rosa gem.. de tog slut och jag fortsatte med de blåa. Det blev mycket gem så jag bestämde mig för att räkna ihop allt lite snabb.

SHIT! Det slutade på 11.999 :-

Men hallå?! Galet eller vad? Hade jag pengar så skulle jag seriöst shoppa ihjäl mig. Till mitt försvar så är det ganska dyrt på La Redoute och jag har även lagt på många olika skor som jag vill ha.. som jag i verkligeheten skulle behöva sålla mellan.. Men ändå. 12.000 spänn!

Well.. jag ska samla mig efter den här smärre chocken och styrketräna lite här hemma. Det blev ju ingen powerwalk så man kan väl greja lite här hemma istället.


C ya!

(Observera att inlägget skrevs typ 21.00 men blev aldrig publicerat.. Helvete.)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

början på veckan.

2009-01-26 @ 19:47:25

Nu är en ny vecka igång. Jag började med att jobba som en vanlig Svensson gör. Det gick bra. Jag var väldigt trött i början men det rullade på så småningom. På eftermiddagen fick jag lite att göra så då började jag brainstorma inför lite utvecklingar och nya grejer vi ska få fram inom reklamationsavdelningen. Det var skoj :) Jag gillar att storma!

Idag hade jag tänkt ge mig ut på min mastodont powerwalk men efter att inse att vädret var som det var så ställde jag in det. Jag har istället lagat mat och tagit det lite lugnt. Kvällarna går förbi så fort..

Nu har jag fått de flesta av mina bilder! Jag har ju beställt flera förstoringar på nätet. Det blir en hel vägg med svartvita foton :) Men jag kommer nog att fixa fram lite fler tror jag. De som jag gjorde nu var mest på hästarna och mig o Eve :P
Tänkte åka in till Ikea...

nu ringer det! Be right back :)

Så där ja!

Joo.. jag tänkte åka in till Ikea och kolla lite imorgon. Köpa lite ramar. Men jag kan nog inte handla upp mig till alla. Det blir ganska mycket pengar.

Nu ska jag kolla i La Redoute-tidningen jag fick och dricka upp mitt kaffe. Vid 20.00 är det bondbröllopet! Det ska jag se.

Pusshej.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

du vet, det var en helg.

2009-01-25 @ 20:28:25

Nu har jag tagit en paus från min städmani.. I pausen blev det Miami Ink med kaffe :) En bra paus. Jag passade på att hänga lite med Rooney också. Jag har ju varit borta mycket i helgen så han var lite beskiven på mig. Men efter lite cuddling blev han glad igen, det känns bra :)
Har pratat lite i telefon i min paus också. Ett samtal jag väntat på hela dagen.. :) Mr. Världens finaste!

Idag vaknade jag hos familjen EE. Åkte med dem hem efter teatern o åt mat och spelade Monopol. Japp, jag var på teater igår. Det var kråkteatern i Vendel. De sätter alltid upp en komedi varje år. Den var riktigt bra faktiskt! Okej, den har varit roligare andra år men jag skrattade så annat än nöjd kan jag inte vara! Min far o hans polare satt bakom oss o drack ur en fickplunta :) Jag ska så börja ta efter allt min far gör. Hugo var med oxå. Han skötte sig otroligt bra!

När vi kom till Persbylånga blev det fläskfilé, pommes frites och tzatziki. Gott! Sen blev det Monopol. Bror hade köpt två sällskapsspel. Nya Monopol har inte pengar i papperslappar utan man har ett VISA-kort som man drar i en mojäng. Coolt! Sandra vann stort i natt när vi spelade. Jag slutade med 40 miljoner på mitt kort!

I helgen har jag också shoppat loss på Ikea. Köpte även lite grejer på Jysk o Plantagen. Nice!

Nu ska jag börja sätta ihop mina Ikea-grejer. Det kommer nog gå bra! Kan bli en sväng till Ikea senare i veckan oxå. Måste köpa ramar till alla fina bilder jag framkallat! Kommer bli riktigt fint på min vägg. Men jag måste kolla en extra gång på kontot innan jag ger mig iväg med massa utgifter...

Everytime we tocuh I get this feeling
And everytime we kiss, I swear I could fly
Can't you feel my heart beat fast
I want this to last, need you by my side

Cause everytime we touch I feel the static
And everytime we kiss I reach for the sky
Can't you feel my heart beat slow
I can't let you go, want you in my life
                       <3


Lev väl och skratta mycket.

Doooiij!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

det är den fredagen.

2009-01-23 @ 23:24:34

idag är det fredag. Jag har simmat idag :) Det var skönt. Körde 20 intensiva minuter och sen snabbt till mor o far för att titta på Let's Dance. Det var bra. Samuelsson ägde! Laila bra som vanligt.

Shit vad jag är slut och trött.. Det är stört.

Imorgon ska jag på teater med mamma, pappa, Christer, Emelie och Hugo! Kråkteatern i Vendel. I bet it's really good. Syster ska ju ut o rumla runt imorgon och vill att jag ska med. Som jag känner nu så kommer jag inte orka alls. Då blir det bara lugnt o skönt. Jag skulle behöva sova riktigt länge på söndag.

Imorn ska jag försöka diska o städa lite. Kanske lite promenad oxå.. Sen blir det som sagt Vendel och teater. Härligt!

Hörrni.. snart är januari till enda också.. Vad är det som händer?!

Fick två av alla de bilderna jag beställde i söndags. De var fina! Kommer bli riktigt snyggt med massa svartvita bilder. Lär köpa lite ramar nu då.. Det blir från Ikea.
Nu har jag massa fina bilder på min dator oxå! :)

If I used to love you baby
Ain't nothing like I'm, I'm loving you now
And if I used to wonder 'bout you baby
It ain't nothing like I, I wonder now

If I used to think 'bout you baby
It ain't nothing like I'm, like I'm thinking now
And if I used to worry 'bout you honey
It ain't nothing like I, like I worry now

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Min bästa Rooney!

2009-01-22 @ 23:13:41

För er som undrar vem den där Rooney är som jag delar säng med..... :)


             


Han är min bästa :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

utmaningen.

2009-01-22 @ 23:00:22

Jag har blivit utmanad av min kära svägerska Emelie :)



Lista 3 saker som du gillar med dig själv!

Min rumpa: Den är välskapt och jag gillar den. Den får komplimanger ibland so I work it!
 
Mina ögonbryn: Dom är där och dom är fina.

Mina tänder: Jo, efter en utslagen tand, tandställning och operation har de blivit pretty good. Maj smajl i lajk.


Min tur att utmana:
Evelina
Emelie (as in Semlan)
Linn (har redan blivit utmanad men jag utmanar igen så kan du bli extra nöjd med dig själv!)

Reglerna är som följer:
1. Placera ovanstående banner på din blogg.
2. Lista 3 saker med din kropp som du är särskilt nöjd med.
3. Länka till den du fick utmaningen av...
4. ....och skicka vidare utmaningen till 3 personer du tycker borde vara extra nöjda med sig själva!


Hmm.. som andra alternativ hade jag skrivit "min dåliga humor" med motiveringen att den är helt klart klockren och gör i alla fall mitt liv roligare. Orka palla vänta på ett riktigt ordentligt skämt! Det var tills jag såg att det var bara body som gällde. Jaja, dålig humor är i alla fall bra att ha.

So long suckers !

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

in the middle of the week.

2009-01-22 @ 00:16:45

som vanligt närmar sig klockan 00.00 nu när jag skriver.. Jag är så dålig. Bara lägg dig och sov. Men visst.. än så länge så klarar jag av det. Fast jag börjar känna av en ordentlig trötthet på jobbet under vissa timmar.

Idag drog jag o simmade direkt efter jobbet. Syrran hängde med oxå! Det var skönt. Men mitt knä gjorde sitt återkommande. Det gick ju bra förra veckan.. Känner på mig att jag kommer att känna av det kanske bra imorn. Helvete. Det gör ju så ont!

Det var skönt att simma iaf. Efteråt drog vi till Vendel, jag fick lite middag o sen en bulle inhandlad på bageriet i Österby. Great! Jag fann då oxå att de har massor med gott bröd som man kan köpa där. Jag sa till tanten i kassan att jag nog kommer komma in några onsdagar framöver o handla bröd av henne. Hon hälsade mig välkommen åter :) Härligt. Henne ska jag bli bundis med. Hon rockade.

Hemma i Vendel satt jag som förstenad i soffan. Mamma frågade om jag inte mådde bra. Well, jag mår inte dåligt. Bara trött.. O lite tom. Jag bestämde mig för att ta mig hem.

Det är ett party i Sthlm på tapeten på fredag. Jag vet inte riktigt hur jag känner för det. En del av mig känner, nej vila är det rätta ordet. Känns lite kämpigt att dra iväg en fredag bara.. Det är nog där skon klämmer. Direkt efter jobbet. Jag är inte den här energiska Sandra nu som är up for anything. Det är boring.
Syrran ska festa rätt hårt i helgen, hon är ledig för en gång skull. Hon ville ha med mig på lördag. Hon skulle shaka ass. Jag vill shaka ass o bli full. Ha sjukt kul. Men jag vill då oxå att Eve är med.. O jag gissar att hon blir kvar i Sthlm. Fuck. I want to party with you!

Börjar jag bli sjuk? "Är du dålig?!?" :)

Nu måste lilla puckot sova. Imorn väntar en ny härlig dag!

I don't mind shedding some tears for you. But it really burns my soul.
It can not be to much. But what if they just start to flow?

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

on a new track?

2009-01-21 @ 08:39:13

Faan.. jag är så dåligt. Vid 7-8 är jag sjukt trött. Jag blir riktigt seg o vill bara sova.. Men nu när klockan närmar sig 00.00 så är jag inte speciellt trött längre o vill inte blunda. Fan. Jag vet att jag behöver sova.

Idag har jag bara varit hemma. Det var skönt. Jag har inte gjort något speciellt. Lagat mat, plockat undan disken o kollat på Californication. En ny serie jag fastnat för, riktigt bra!

Idag tänkte jag inte träna nåt idag. Jag var trött o seg.. länge funderade jag på att åka till affärn o köpa godis o bara tröstäta. MEN! Så blev det inte.. Jag styrketränade istället! Bra gjort måste jag säga. Jag använde min bästaste exertube och sen mest mig själv :) Om man säger så här.. det märks att det var ett tag sen jag styrketränade. Känns lite. O imorn blir det simning på det här, haha kan bli kul :P

Imorn är det onsdag. Det är bra. Då är vi snart igenom veckan. Det är bra. Idag var som vanligt världens värsta tisdag. Man kan säga att det mesta med den här dagen var ganska "värst". Ingen dag att höja till skyarna, om man säger.

Fuck. Nu måste jag försöka sova. När klockan ringer imorn är jag som vanligt död. Nu glömde jag att betala räkningarna idag igen. Bra Sandra, mycket bra..

Helgen: ?

Ha're bra alla gulliga!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

September - Because I love you

2009-01-19 @ 23:26:39

I'd rather be with you whenever
Than without you all the time
And I will forgive you whatever
Just to say that you are mine
Because I love you












Si jäla hett, visst? :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

the monday.

2009-01-19 @ 22:47:34

Hej hej hallå allihopa.

I'm in the sofa.. as usual. Skönt. Jag tittar på Idrottsgalan och jag kan säga att jag hyser en sån stor kärlek till Peter Settman, vilken kille! Så jävla klockren. Han är så cool. Han fniss/skratt är det bästa någonsin! Det skrattet han gör när någon annan säger nåt roligt, haha så bra! Sen är han kvicktänkt som fan oxå.. haha. Bra tv!

Well, idag har jag jobbat. Det var en härlig dag på jobbet. Så där precis lagom. Önskar att varje dag var på det viset.. men så kan det inte vara jämt. Jag fick få ur mig lite frustration så där mot slutet av dagen. Det var ingen missriktad frustration heller. Får se vad jag har i inkorgen imorn :) Kan bli bra, kan bli lite sämre..

Idag kom jag hem och drog direkt ut på en powerwalk. Laddade mp3:n o sen drog jag! Det är riktigt härligt.. Man hinner tänka och man tar ut all energi.
Sen kom jag hem, åt lite mat. Sen slog jag på musik på datorn och lagade lite mer mat samtidigt som jag diskade. Hade redan mat i kylskåpet sen tidigare dagar som det kändes bäst att äta upp. Men jag var så sugen på att laga den andra maten så jag drog igång det vid 8. Klyftpotatis med viltdjurspanna :) Kan bli gott imorn!

Jo, utbildningarna jag tittat på är (folk undrar lite) bl.a. Civilekonomprogrammet på Stockholms Universitet och Handelshögskolans Ekonimie kandidatprogram. De är väl de två som ligger varmt om hjärtat nu.. Jag har även insett att ekonomprogrammet i Uppsala är inget för mig.. Det är mer inriktad på "ren" ekonomi med nationalekonomi osv. Jag vill hålla på mer med marknadsföring, utvecklig, marknad och organisation.
Men frågan är bara om man ska fläska på med en utbildning på 4 år eller välja en på 2 och kanske plugga mer efteråt? Mer inriktningar o så.. well. Efteråt vill jag i alla fall gå en Masterutbildning, de är på 2 år. Finns då en i Uppsala i "Företagande och ledning", kan vara intressant..

Hmm.. det blir en novell. Skit samma.

Jag hittade ett par gamla bilder på mig hos mor o far. Jag chockades av min coola stil! Jag saknar mina armband och vita converse. Mitt hår var också rikigt sjyst. O så var jag smal oxå, men det tyckte jag väl inte då. Jävla pucko.

               

Det roliga är att man inte ser mitt ansikte på någon av bilderna. Och så är Tessie med <3

Eves sms:
"Vet du vad jag tänkt på? Du och jag, vi är
som Filip och Fredrik. Lika, men ändå så olika.
Älskade av många, säkert hatade av fler.
Men ändå så jävla klockrena ihop! Det vet du ;) "

Där sa du det! Och jag vet att det är en födelse ur soff-filosofin. And I like it, I like it alot!

Nu ska jag göra nåt. Lev och må!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

future.

2009-01-17 @ 23:23:11

Nu sitter jag i soffan.. vilket jag gjort större delen av kvällen. Till vänster om mig står en kall och halvdrucken öl, ett glas vatten, en skål med morots- och grukstavar. Vattnet och stavarna är från tidigare ikväll då jag åt dipp med morötter och gurka till P3 Guldgalan 2009. I knät har jag Uppsala Universitets Utbildningskatalog i följe med en penna. Till höger står min dator för eventuell sökning och ständig musikspelning. Härlit! På tv:n går Jarhed med lågt ljud.. Jag tittar på snygga kroppar samtidigt med andra ord :)

P3 Guldgalan var mycket bra enligt mig! Bra artister som uppträdde och bra utdelning av priser. En avslappnad och schön gala. Gillade den bättre än Grammis. Snälla! Kan inte även tv4 fatta vad skönt det är med en avslappnad gala med rum för lite spontanitet? Nej, det ska vara planerat in i minsta detalj och det måste innehålla 17 klädbyten. Suck.

Vi får se hur Rockbjörnen blir. Tror den kommer hamna på 2:a plats. Eventuellt 1:a, man vet inte. Grammis ligger iaf sist.

Jag har fått massor med idéer om nedladdning på bra musik. Härligt! Och nu har jag även sjukt bra musik i min mp3 för att träna till. Min powerwalk-musik äger! Man blir riktigt taggad må jag säga.

Well.. jag ska fortsätta söka runt på utbildningar. Det är skoj! Det sjuka är att jag har hittills mest kommit på vad jag vill gå efter jag gått min "stora" utbildning. Efter kandidatutbildningen dvs.. Det är den som tar tid att hitta. Hitta den som passar mig som handsken.. Men jag får väl se det som att jag kommit en bra bit på vägen!

Det är mer än rosa moln. Det är ren jävla lycka som inte kan förklaras för någon annan. Det går inte att förstå, och när det inte går att förstå så är det så bra det kan bli! Förklaringar räcker inte till, det måste upplevas!

Pusshej.

Ps. Jag hoppas det gick bra för Hugo och pappa hemma idag, och att mamma hade det skoj på jobbet! Ds.

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

luva, filt och ensammys.

2009-01-17 @ 16:49:20

Nu har jag äntligen landat hemma. Igår såg jag på Let's Dance hos mamma och pappa, det slutade med att jag sov där. Emelie, Christer och Hugo var där oxå :)

Jag sov som en sten i deras soffa. Skulle upp tidigit o simma hade jag tänkt men jag somnade om ett tag till istället! Eftersom jag inte sovit så mkt i veckan så kändes det bra.. Gick upp strax innan elva. Fick en nypressad juice av mor :) Då såg jag att det var "allmänt bad" idag. Simma bland massa bråkiga barn? Nej nej! Det blev inget.

Jag laddade ner lite mer "träningsmusik" hos mor o far sen drog jag till Tierp, parkerade vid Hemköp och gick på en ordentlig runda! Den tog ordentligt. Nu är jag trött. Men jag var redan seg i kroppen innan, nu vill den bara ligga i soffan ikväll. Det kan jag nog bjuda på :)

Nu sitter jag och småfryser lite. Har en mysig tröja på mig med luva så det känns okej. Ikväll ska jag bara vara hemma här med mig själv. Det blir lite Miami Ink snart och senare tänkte jag titta på P3 Guldgalan. Mellan varven blir det mer sökning efter univeristet och högskolor. Har hittat en del intressanta grejer.. men vi får la se. Kan bli så att en öl rinner ner ikväll.. Lag dem på kylning iaf!

Imorn blir det massor med mys! Jag längtar.

Pusshej.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

fattigstugan.

2009-01-15 @ 01:45:22

Hmm.. klockan är nu 01.40 så det blir ett kort inlägg.

Saaben besiktades idag, det blev ganska mycket nedslag. Fan. Massa utgifter! Inte alltför stora men någon var väl värre. Och med tanke på att vi var tvungna att byta hela avgassystemet så känns bara mindre utgifter svettiga för mig nu. Över tio lakan med utgifter den här månaden som jag egentligen inte "har". Faan. Kommer bli så tajt nu.. well. Tur att jag har föräldrar som hjälper om det blir kris! Men jag sa mycket tydligt att jag ville klara av det. Mamma ska hjälpa med att fixa till allt eftersom jag jobbar jämt, så kan jag betala sen. Min mamma är snäll :)

Simmade idag, riktigt skönt idag! Fler folk där men det var okej. Crawlade (krålade) en del.. Jobbigt men det var skoj. Man blev mer trött :)

Åt hos mor o far, läste lite tidning. Kollade på Made in Sweden med Mamma. Sen pratade jag och mamma från 22-00.30. Det rann iväg om man säger.. :)

Nu, bädda ner mig med Rooney. Han är trött nu och vill sova :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

tisdag.

2009-01-13 @ 23:52:28

Ja, som vi säger på jobbet: Världens västa tisdag. Jag gillar inte tisdagar. Inte alls. Om vi tog bort tisdagar skulle jag faktiskt gilla en vecka riktigt mycket, tänk. Måndag, helt ok ändå. Visst, söndagsångesten.. men tog vi bort söndagen så blev det lördagsångest och tog vi bort måndagen gick vi direkt på tisdag, nej det går inte! Men från måndag till onsdag känns mycket angeläget :) Onsdagar är bra.

 Nog snackat om mina konstiga funderingar! Den här tisdagen har ändå varit en hyffsad tisdag. Jag glömde matlådan hemma idag, men det är inget som är allvarligt. Jag måste även skaffa mig en cd-spelare i saaben. Nu när jag har volvon så kan jag slå på en bra skiva direkt på morgonen och därför bli glad o få en bra start på dagen.. mmm.. en grej att fixa. Kan ju bli en ny bil istället, besiktning imorn.. Vi får la se.

Idag har jag gått på power walk. Det var väldigt skönt! Stannade ett tag o körde "trappgrejen" på en hög trottoar. Yeah! Det tog må jag säga, skönt! När jag höll på så kom två pers o gick förbi vid olika tillfällen. De tyckte nog jag var konstig. Men, nej! "Här tränar jag hårdare än er, slackers!" tänkte jag o körde på.
Det bästa var nog när en kom och jag vilade mellan varven. Då hoppade jag typ runt i en ring till takten av musiken för att slappna av men ändå inte bli kall. Haha, han såg rädd ut! :)

Jaaaa! Nu är klockan för mycket igen o jag kommer fortsätta vara trött. Det är inte bra.. Men jag ska försöka lägga mig lite tidigare än vanligt.

Nu lite kik på nätet efter things!

Toaster, toaster, toaster.                                      I'll miss you to night

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

måndag.

2009-01-12 @ 23:54:01

Idag har jag bara varit i lägenheten.. Det som började som en liten snabb upplockning ledde till att jag pulade ganska mycket här :) Jag kom på massor med saker som jag behövde så jag satte mig ner o skrev en lista på datorn. Nu har jag allt strukturerat, jag får bocka av det jag köpt :) Vi får se hur lång tid det tar innan jag har allt. Jag har tänkt att köpa några grejer varje månad! Nu har jag surfat runt på nätet på alla inredningsbutiker så vissa saker vet jag exakt var jag ska köpa. Känns bra!

Jag hittade sidan Typical Swedish. Jag ska (!) köpa disktransan med "Ettrenthelvete" :D Si jäla cool!




Men kvällen har jag även spenderat i mitt huvud. Jag har funderat massor på vad jag ska göra i framtiden.. Vad vill jag göra och hur vill jag göra det? Jag har haft så mycket planer för vad jag ska göra.. men de verkar ha flugit bort nu. Jag måste samla upp dem. Sedan jag var liten har jag vetat saker jag vill göra, men nu rinner tiden iväg och jag kanske inte gör det här? Jag vet att jag kommer ångra mig sen.. Det vill jag verkligen inte göra. Men jag är också förvirrad.. Vet jag vad jag vill? Faaan!

Jag pratade en del med Madde, o hon hade rådande ord att säga :)

Aha! Nu kom jag på varför jag begravt alla mina drömmar. Orsaken heter: Europaskolan. Det jag mest hatar och älskar på något sätt. Det både förstörde mig och fick mig att växa. Vilken jävla skola, så jävla flippad! Jag var så förvånad när jag stod på studenten med så pass mixade känslor. Det som var mest sjukt var att det var väldigt många i klassen som kände så.. Well. Jag ångrar inte alls att jag gått där. Det har lärt mig sjukt mycket. Men det gjorde också att jag inte pallade nåt mer o bara ville leva för ingenting ett tag.. Men livet "ingenting" har faktiskt varit härligt :)

La la la! Jag har iaf bestämt mig för att spendera veckan med att söka efter utbildningar. Får se vad jag får fram. Det som är lite jobbigt är att jag verkligen trivs med att jobba nu.. Det är härligt o jag gillar livet. Men man måste ju kliva upp på nästa steg, "trappa efter trapp" som Kevin Borg brukar säga :D

Nu ska jag försöka sova. Jag är så dålig på att lägga mig tidigt..

Sandras uppgift/uppgifter den här veckan:
  - Kolla utbildningar
  - Vänd på dygnet o lägg dig tidigt!


See jaaa !

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

bild.

2009-01-11 @ 22:09:50

Jag glömde att lägga upp en bild på micron :




Den är svart och si jäla snygg :) Jag fick ju en mixer oxå tidigare.




Ni som har läst min blogg vet att jag sedan tidigare har en juicecentrifug i samma serie som denna och den juicegrejen bör alla människor införskaffa sig omgående!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

en kväll.

2009-01-11 @ 21:49:04

Jag har legat på soffan hela tiden sen familjen EE åkte :P Jag är sinnessjukt trött. Jag fattar inte! Helt färdig.. Men iofs har jag varit uppe mycket i helgen.

Familjen EE kom förbi och grattade mig. De kom med ett jätte paket som var väldigt tungt och kebab till oss allihop, mums! Paketet innehöll precis det jag önskat mig: en micro! Jag har ju varit utan micro sen jag flyttade in här, shit jag har varit utan micor i ca 10 månader! Den här presenten var en gudagåva.
Nu kom jag på att jag tror att jag har micropopcorn som jag köpt förut när jag fick minnesförlust och trodde att jag hade micro. Den här fick jag iaf från familjen EE och systern min :)
Det bästa är också att den är sjukt snygg. Jag hade ju tänkt att köpa mig en billig rackare från typ ÖB bara så att jag hade en. Nu fick jag en skit fin som matchar min serie av kaffekokare, brödrost och vattenkokare. Great!

Tack hörrni!

Perfekt, filmen började nu o jag kan göra mig popcorn!

Av mamma o pappa fick jag som tidigare nämt en mixer, vilket jag också önskat mig. Stället jag gillar mest i min lägenhet är nu köket :) I have all the equipment.

Nu poppar det i köket.

Jag fick nog det finaste sms:et jag någonsin fått alldeles nyss. Man blir alldeles varm i hela kroppen. Tingles and everything.

Nu ska jag se på film.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

en lugn söndag.

2009-01-11 @ 15:01:31

Sitter o kollar på reprisen av Let's Dance. Bagge äger! Fan va hon shaka. Och så kan hon föra sig framför en kamera, prata och vara normal. Andra är så uppstoppade för att de är framför en kamera. Gillar't inte..
Även Morgan var sjult duktig! Jag håller nog starkast på honom just nu. Han är så söt :)

Haha, nu älskar jag Mojje också! Han har fattat vad en "Extreme Homemakeover"- moment är. När man börjar gråta massor i tv hela tiden. Haha, det här hörde jag inte i fredags! Mojje är kul? Jaa, det är han. Konstigt.. :)

Idag ska jag bara sega med mig själv här hemma. Jag ska ha en riktigt mysig eftermiddag och kväll. Vid fyra tiden får jag lite besök av familjen EE (EkhEriksson) som jag ska bjuda på glass :) Vi kanske ska äta lite pizza oxå. Mysigt!

Men sedan ikväll ska jag bara vara hemma och bädda... Oj oj. Blev avbruten av ett samtal. :) Jo, jag ska bädda ner mig i soffan och bara ta det lugnt. Jag kanske till och med köper hem något gott :)
Shit.. jag är verkligen trött. Gäspar hela tiden. Var uppe till 3 i fredags och 4 igår. Gick även upp kl 8.30 i lördags morse. Jag tror att jag är värd en lugn kväll :)

Nu ska jag se om jag kan fixa nåt mer fint med min blogg!

Vi hörs hörrni. 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

lördag på hård träbänk.

2009-01-10 @ 19:48:52

Såå.. Fotbollscup blev det idag. Det var riktigt kul! Jag har märkt att jag tänder som fan av att titta på fotboll live. Jag skriker, studsar och så. Haha! Men jag gillar't. Eve och jag blev hatade vid vår bänk omgående. Just för att vi kan föra en lång diskussion om varför supporterskyltarna sitter som de gör. En helt oviktigt grej men funkar alldeles utmärkt att prata om! ;) Vi pratade mest hela tiden och garvade högt. Kul hade vi och så länge ingen ber nig att dämpa mig så gör jag inte det! Vill man få en som har mål i mun hålla käft så får man skaffa sig lite mål i mun... :)

Vi kom lite ur fokus med rumptittandet. Det blev mer seriöst fotbollstittande. Men det var bra!

Har ätit en sallad nu. Gott. Hungrig som ett djur!


Nu ska jag iväg! Jag är alltid på språng :)




Tell me, what are you thinking about when your hands is all on me 
Because  I been thinkin about all the possibilities
Ain't no other place that I really want to be 
Because you swept me off my feet





Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

tiiidig morgon.

2009-01-10 @ 09:00:51

Nu slår klockan 9.00 på morgonen. Jag är uppe tidigt och ska åka till U-sala på fotbollscup. Jag har duschat nu och Eve har nu istället belägrat toan. Vi ska idag titta på rumpor!

Nu måste jag göra mig i ordning! Vi är efter tänkt tidsplan ändå...

Vi hörs och syns! (Min blogg är så snygg nu)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Se min härliga design!

2009-01-10 @ 02:32:36

Nu har jag suttit uppe och fixat med den min blogg typ halva natten :) Det är så roligt! Fått hjälpa av en mycket bra sida, Designa Din Blogg. Här fick man massa hjälp och vem som helst kan förstå det.

Nu är min blogg såååå fin! Jag är glad :) Finns nog mer att fixa med men eftersom klockan är 02.31 just nu så känner jag att det är dax att gosa ner sig.. Ska ju upp i ottan imorn också. Helvete. Måste duscha innan vi drar också.. Men det ska nog gå att hinna med!

Jo, Eve sover hos mig i natt. Hon har varit mitt stöd i designen :)

Hoppas ni sover gott !

God natt sötnosar.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Firar mig en vecka efter!

2009-01-09 @ 20:13:53

Nu är min family här och grattar mig! Jag fick det jag önskade mig, en mixer! I samma serie som juicepressen. Kommer bli så jävla bra. Nu kan jag göra mina frukostsmoothie så jag blir si jäla fit. Bra de.
Tänk på sommaren när man kan göra goda kalla drinkar!

Nu kollar vi på Let's Dance :)

Heja Bagge!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

uppfräschat!

2009-01-08 @ 23:22:14

SE! Vad fint jag gjort va? :) Satt o knåpade lite.. Men jag vill gärna lära mig hur man gör om bloggen helt själv och lägger till egen bakgrund och banner. Kanske kan googla det så kanske man hittar nån beskrivning? Jepp. göra.

Jag har nu fått en lite fräschare lägenhet också. En snabbstädning blev det och sen en kort promenad, 20 min. Gjorde en god juciedrink när jag kom hem :) Nu har jag för en gångs skull blivit riktigt trött faktiskt.. Men jag vet ju hur jag är. Jag kommer inte att somna på ett bra tag. Sitter uppe ändå och är trött sen imorn.

Faan... jag är orolig i magen. Alltså jag menar inte att jag är sjuk utan jag har en konstig känsla i magen precis som om jag är orolig inför nåt. Det är så jobbig. Jag kan få så ibland. Nu vet jag inte alls varför jag känner så. Har ingenting att vara orolig för. Men men.. det lägger sig väl. Bara jag inte får svårt att sova..

Nu syns förhoppningsvis länken till min systers blogg här nere oxå. Hon har börjat blogga :)

Mer planer inför helgen har blivit inbokade. På söndag ska Emelie, Christer och Hugo gratta mig :) De kunde inte imorn när resterande familj kommer. Lugnt för mig! Då drar vi ut på det längre och de varar alltså längre då :)
Senare på eftermiddagen kan de oxå bli hockey om Eve är på när hon kommer från jobbet. We'll see.

Blää.. jag vill ha helg! Men det har jag snart. Gooood!

Joo.. så att ni inte tror att jag är en väldigt självcentrerad person så är det så att jag förtillfället inte har en kamera för att fota saker att lägga till i min blogg. Förut fotade jag mycket med min braiga mobil men den vill ju inte fungera nu.. Sååå det jag kan göra är att ibland fota med webcamen på datorn för att få in en bild. Eller ta nåt ur arkivet.. Då vet ni.

Puss till hela min familj!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

imorn är det fredag, men idag är torsdag hela dagen.

2009-01-08 @ 20:23:03

*Sörpel* Jag sitter o dricker lite kaffe efter maten.. Jag åt pyttipanna med ägg. Mycket gott idag faktiskt! Blev en snabb städning av köket efter jag ätit. Men det som är så skönt är att det redan är så väldigt rent där :) Det kan bero på att jag fått min juicepress. Jag måste ju skölja/diska av den efter varje gång jag använt den så då blir det att man snabb städar lite överallt där. Bra grej!

Jag ska fortsätta och plocka upp lite mer i lägenheten. Imorn är det nämligen lite kalas hos mig :) Jag fyllde år för en vecka sen men vi har väntat en vecka med firandet. Helt okej för mig! Mor, far och syster kommer till mig imorn. Eve kanske tittar förbi också om hon är ledig. Om jag bjuder in henne dvs... ;P

Jo! Jag blir så jävla förbannad.. Jag var ju o simmade igår. Kände av ett av mina knän en stund medans jag simmade. För flera år sedan hade jag jätte problem med knäna. Hade ont mest hela tiden och fick åka o behandla med bla. kortisonsprutor o grejer. Men i några år nu har det varit jätte bra. MEN i dag när jag vaknade kände jag smärta och den har fortsatt hela dagen. Det gör så mycket ont också! Väldigt mycket ont.. På eftermiddagen började jag känna ner i vaden också. Så nu är det igång igen! Nu när jag blev så glad åt att jag hittat någonstans att simma och tänkte fortsätta med det varje vecka. Helvete.
Jag har oxå märkt att det börjar göra riktigt ont när jag sitter still. När jag rör på mig så känner jag inte mycket. Jag minns att det var så när det begav sig sist. Kommer ihåg att jag var tvungen o stanna när jag körde bil för att det gjorde så ont. Ibland började jag gasa med det andra benet också för att få en paus :P (nej, tydligen fanns inte cruise-knappen tillgänglig).

Well.. det suger och nu sitter jag här och har ont. Men nu ska jag upp o städa så då lär det bli bättre!

Jag vill tillägga att i övrigt är jag väldligt glad! Lycklig och glad. Det är skönt. Så vill man att det ska vara. Tack för det toaster!

Nu är det städning.

Hörs då!


Pöss då!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

är det onsdag idag?

2009-01-07 @ 21:54:13

Nu är jag hemma efter en skön eftermiddag och kväll. Jag drog hem till mor o far och fick god mat, sen bar det av mot Österby för att simma! Det gick väldigt bra och det var sjukt skönt. Det kommer bli en rutin nu. Mamma är med på det också. Härligt!

Eftersom jag tog Volvon så åkte jag tillbaka till Vendel efter jag simmat. Där fick jag då the och macka :) Mamma och jag bläddrade i klädkataloger. Det fick mig att tända till så nu ska jag surfa runt på alla sidor o kolla vad jag ska beställa, underbart! Mamma hittade oxå en grej i Ellos katalogen. Om hon värvar en vän som beställer så får vännen schyst träningsväska från Nike. JAG SKA HA! sa Sandra. Mamma får då oxå välja en premie, bla en dvd som hon troligtvis skulle ta. Good stuff.

Idag jobbade ju jag för fösta gången efter all ledighet. Det gick mycket bra. Det är mycket att göra nu när man varit borta men det känns nästan bara skönt. Då går dagarna fortare. Nu vet jag att jag har saker att göra varje dag i säkert en vecka iaf. Det känns skönt. Men blir det lite mer så blir det jobbigt direkt, det är inte bra. Imorn blir fokus på reklamationer, de var ur fokus idag.

På lördag är det fotbollscup i Uppsala. Jag ska dit. Mycket nöje! :) Eve ska med mig. Kanske bror också, hoppas! Det vore massa skoj. Det kommer vara massor med rumpor där! Det påminde Eve mig om igår. Icke att förglömma!

Fortfarande: Min juicepress är bäst!

Nu: KLÄDER!

Love you all.
You know you're the insperation. Your my all.

Pusshej.

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

en trettondagsafton.

2009-01-07 @ 00:22:02

Nu sitter jag i en nybäddad säng och är själv nyduschad! Så himla härligt.. :)

Idag har jag varit in till stan och käkat kinabuffé med Eve. Riktigt gott.. Vi satt o babblade ett tag. Sen drog vi till Vendel där restan av familjen befann sig. De hade ätit middag men jag hade ju redan planer. Eve o jag kom lagom till efterrätten :)
Det blev glass, maränger och banan. Mums!

Imorn börjar jag jobba igen.. Känns lite jobbigt nu när man varit ledig så länge. Men det är ändå okej. Det är nog ingen fara den här tiden av året. Men nu rullar tiden förbi och snart är det vår igen! Shit..

Jag har förberett fukter för min juice till frukosten imorn. Nu har jag lyxat till mig med jordgubbar också! Det kommer bli riktigt gott. Rekommenderar alla att köpa en sån här juicepress!

Blir kanske en simtur för mig imorn. Imorn är det motionssim på kvällen så då ska jag nog passa på. Nu har mamma tagit hem mina simglasögon också! Då kan jag simma ordentligt. Jag är som en fisk!

Fuck. Nu är jag uppe för länge med tanke på jobbet imorn. Men, man måste ju ställa om långsamt.

Fick några bilder från vår kryssning med jobbet.. Fler kommer nog :)





Ta hand om er!  Gooood night!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

trötter.

2009-01-06 @ 11:25:43

Hur gick det nu då? Kom jag upp vid nio? Jaa typ.. :) Jag vaknade faktiskt av mig själv vid 9. Mobilen hade ramlat ur sängen och batteriet hade lossnat. Det hade ju kunna gjort så jag sovit till 12 men nej!  Jag vaknade!
Felet jag gjorde var att jag låg kvar i sängen.. Jag slog på tv:n. Vid 9.27 märkte jag hur skön sängen var om jag lag mig på sidan. Jag ställde klockan på 9.50. Det slutade med att jag kom upp 10.44. Jag är så bra! :)

Nu har jag varit o fixat med tvätten iaf.. Det bara rinner ur näsan på mig! Så jobbigt.. Mor ringde vid 10 och meddelade att det var middag för hela familjen hos dem ikväll. Men jag ska ju äta Kina med Eve så jag kan inte komma. Kanske att jag dyker in till efterrätten :)

Jag funderar på om jag ska åka in lite tidigare till stan.. Jag hade ju sönder mina stövlar så jag skulle behöva ett par nya. Då skulle jag kunna kolla på det innan Eve slutar. Jag har egentligen inte alls råd med sådana utgifter men jag känner att jag måste ha ett par varma skor. Nu börjar det ju blir kallt igen.. :(

Nej, nu göra lite färsk juice !

Lev o må.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

nattugglan..

2009-01-06 @ 02:14:03

hmm.. Jag är uppe alldeles för länge som vanligt. Suck.. Klockan är nu efter två. Jag måste försöka komma upp ordentligt imorn. Jag får helt enkelt sova lite på dagen istället.
Av vad jag förstått så skulle hockeyn gå på tv nu men jag hittar då inget. Sug.

Jag kom oxå på när jag lagt mig i sängen att jag har en tvätt i maskinen nere i källaren. Nu retar jag upp grannarna igen. Nu har jag en anledning att gå upp iaf.. Får bli så. Går jag upp 9 får jag ändå sova 7 timmar. Det blir skit bra!
Men med tanken på att jag är som en klubbad säl på morgonen så kommer det här bli sjukt svårt.. Jag får helt enkelt se det som en kamp mot mig själv. Jag måste ju få fram lite viljestyrka.. Men sova är ju ändå såå skönt :)

Imorn står en del på schemat.. Kanske ska äta lite lunch med Madde imorn. Hon åker snart hem o ska vara hos sina päron imorn så då kan det vara bra att fånga henne en stund :) Det kan även vara bra att jag går upp i tid då så att inte en frukost blir lunch :P

Mot eftermiddagen styr min kosa in mot stan för att äta kinabuffé med Eve. Idén var att vi skulle käka med Fez (Madde) men eftersom hon redan hade planer så tar Eve och jag och drar det lasset själva. Vi ser det inte som ett stort prolem, vi ska nog kunna äta för tre ;)

Nu ska Sandra sova.. Heja mig! Upp tidigt :D

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

en måndag.

2009-01-05 @ 14:58:23

Idag är det en vanlig måndag.. Jag har inte gjort ett skit idag egentligen. Jag sov alldeles för länge som vanligt.. Trött och uppe för sent. Jag måste vända tillbaka dygnet nu.

Well.. jag blev väckt vid 8 på morgonen för att jag som vanligt ställt mig i för så att folk inte kommer iväg till jobbet. MEN jag får heller inte ställa mig längs vägen för då får jag något slags kärleksbrev av någon som säger att jag inte får stå där utan måste stå vid huset. Vad gör jag då när det bara finns en plats där jag blir tvungen att stänga in en bil?! Suck..

När jag gick upp så använda jag mig iaf av min super bästa juicepress. Jag pressade ner annans, apelsin och kiwi. Lag ner is i ett glas och hällde upp. Det är himmelskt kan jag säga! Helt otroligt.. Jag hade oxå en ciabatta som jag hade ost och gurka på. Även en lite yoghurt blev det. Underbar frukost!

Nu har jag druckit kaffe och lagt in en maskin med tvätt.. Största delen av dagen har jag spenderat framför datorn. Pratat med olika människor. Trevligt :)

Jag har försökt att få in bilderna från mobilen till datorn med det går inte så bra..

Nu ska jag göra pannkakor! :)

Ha det gott.

Vänligen,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

söndagen rullar på.

2009-01-04 @ 17:22:37

nu har jag varit på en promenad och plockat lite i lägenheten. Det var sjukt kallt ute så jag frös faktiskt stor del av promenaden.. Jag gick in o värmde mig lite på Konsum på vägen hem. När jag kom hem så slog jag igång DVD som följer med Juicecentrifugen. Jag blev taggat att börja göra drinkar nu! Jag ska alldeles strax dra igång en städning av köket, då ska pressen upp!

Sen måste jag väl orka mig in till city till fots igen.. Bilen står vid Statoil och är helt insnöad. Jag får väl gå förbi och röja snön. Då tänkte jag dra till affärn och köpa massa frukt också!

Jag kanske ska dra iväg till Emelie, Christer och Hugo sen.. Får se hur tiden rinner iväg när jag städar, för jag behöver verkligen städa. Annars har jag säkert tid imorn för att åka dit. Emelie, vi kanske kan gå på promenad tillsammans?

Jag har ont i halsen.. Jobbigt. Hoppas att det ger sig!

Jag har kommit på en del "stora" grejer jag behöver till min lägenhet nu:

  - Mixer, får kanske i present
  - Ipod Nano, ska jag nog köpa till mig själv
  - Micor, det finns att köpa måste bara komma mig för det!
  - Spegel, jag blir tokig utan en!
  - En skänk till köket.
  - Nytt soffbord.


Jag funderar på grön, blå eller röd. Vad tycker ni?
Den röda finns bara på Istore på nätet...



Sen finns det massor med små grejer som jag behöver till lägenheten för att göra den mer mysig och egen. Just nu är den bara så jävla beige.

Nu: Städa köket med musik.

Vänligen,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

söndag 4:e januari.

2009-01-04 @ 12:02:03

Nu har helgen gått förbi.. Det har varit en mycket bra helg! Helgen började väl i fredags kan man väl säga.. Då fyllde jag 21 år ! :D Det var väldigt härligt.

Den natten sov jag hemma hos mamma o pappa och eldade upp lite värme i huset. Morgonen började med en mysig frukost och sedan blev det tacos hos mig med lite film :)
På kvällen drog jag över till Madde på Statoil dit även Eve, Emelie och Ulrica kom! Vi drack och hade det skoj där innan vi drog till krogen. Tyvärr så är det alltid så att dagarna efter nyår och allt julfirande så är det aldrig mycket folk ute på krogarna. På BJ såg det dött ut och Platina var stängt. Vi bestämde oss därför att gå och sätta oss på Terranssen och ha det mysigt tillsammans. Det var riktigt mysigt faktiskt! Sånt vill jag göra mer.. Sitta o snacka massor :) Jag fick i mig två mycket goda drinkar.

Den 3:e januari blev det en lugn och skön dag. Jag åt en Hemköpsallad och tittade klart på filmen från dagen innan. Via den filmen kom ett tips på en annan film. Felon (= förbrytare, brottsling) heter den. Det gjorde att vi drog direkt till Video-placet o hyrde den oxå :) Det var en sjukt bra film! Jag tipsar Emelie och min bror att titta på den.. Det är en killig film med fights och hårda typer, men det är även lite kärlek med i grejerna. Jag fällde nästan några tårar iaf! Såå.. be Christer ladda den Emelie!

Idag är det söndag och Sandra måste städa sin lägenhet.. Suck! Men jag tror jag ska ta tag i det ordentligt och dunka på musik. Jag har ju tagit hit min juicepress som jag fick i julklapp så sen blir det köp av frukt! :)
Vill även gå på en promenad sen men jag har ju ingen musik att ha i öronen. Det har fått mig att fundera på om jag ska lägga ut lite till pengar den här måndagen på en Ipod Nano.. Vi får väl se.

Ett långt inlägg :)

Vi hörs!

Vänligen,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

nyårsdagarna o en födelsedag.

2009-01-01 @ 23:48:45

Hemma igen från vistelsen i stugan över nyår. Det var ett lyckat nyår måste jag säga! Vi tog det otroligt lugnt. Faktiskt så gick jag och lag mig typ 00.20 men jag är ändå väldigt nöjd :)

Vi åkte ju upp till stugan väldigt sent kvällen innan så då var man uppe till efter två. Det kan ju varit det som tagit musten ur en. Men med tanke på att jag sov till tolv och tog en tupplur innan vi åt middag så var det nog konstigt :P

Hugo var med och förgyllde nyåret iaf! Även han var uppe sent i tisdagsnatt. Han fick oxå åka pulka för första gången :) Han somnade faktiskt! Så himla söt han är.

För lite bilder från stugan kan ni besöka Hugo och Jag. Där finns en del av de bilder som togs.

Just nu är jag hemma hos mina päron. De är fortfarande uppe i stugan och väntar besök där uppe under helgen. Därför står huset tomt här så jag passar på att invadera lite. Tindra är med mig också. Jag passar henne åt syster..

Och imorn är min stora dag! Jag fyller faktiskt år !! Hela 21 år... stört! Så på dagen blir det lugnt och mysigt firande, men på kvällen smäller det till med mina brudar! Det är tur att jag fyller på en fredag i år :)

See you later.

Vänligen,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()