Pucko

slutet av dagen..

2009-07-29 @ 22:01:31

Nu sitter jag hemma i Uppsala.. Är alldeles mör och trött i kroppen. Jag var ut på en runda idag med och nu är kroppen trött! Men det känns bra. Om jag har motivation imorn tänkte jag gå på en promenad imorn när jag vaknar, och vänta med frukost tills jag är tillbaka. Vi får se..

Jag fick en härlig kram och puss från Hugo när jag skulle åka idag! Han är så underbar den där lille! Man blir glad när han vill kramas.. :)

Jo, alltså. När jag kom hem så drog jag iväg på en runda. Skönt skönt! Jag bestämde mig för att jag inte skulle orka laga mat för klockan blev rätt mycket. Så jag köpte en fiskgratäng som jag värmde. Gott det med! Nu har jag duschat och sitter och tittar på tv.

Jag tror att lite motion är lösningen på mina sömnsvårigheter. Jag kan ju aldrig somna på nätterna. Ligger och vänder och vrider i typ 1,5 timme. Nu däremot känner jag att jag är trött, i kroppen iaf. Hoppas att huvudet tar samma bana där.. :)

Nu ska jag äta lite apelsin...!


Hugo och jag mös lite i soffan en stund när han vaknat, och min mobil är alltid rolig!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

På besök i Persbylånga

2009-07-29 @ 15:03:32

Tjo!

Idag hade jag också väckning. Men eftersom jag somnade så sent så beställde jag om en väckning senare.. :) När jag försökte somna om så ringde bror min. "Det är fint väder, ska vi bada?". När jag slog upp ögonen så var det faktiskt fint väder. Så jag åt frukost och åkte till Vendel först. Där dumpade jag av en del grejer sen umgicks jag lite med syster. Hon bor ju där numera. Sedan begav jag mig vidare till Persby. Här fick jag i mig mat.

Hugo hade inte velat sova än.. Och vädret var sådär.. eller det är fint väder men inte så varmt egentligen. Så lite osagt så sket vi i att bada. Jag tog Hugo på en promenad för att somna, vilket han gjorde efter ett tag. Han sover nu.. Och det gör hans pappa med :)

Jag sitter och försöker fördriva tiden. Fick ett samtal från Hugos mamma också. Jag ska vara med på brännbollen den 5:e september. Skoj! Jag är ju inte så jäkla bra men det ska väl gå!

Funderade på om man skulle ta med sig Hugo och hälsa på hos jobbarkompisarna.. Det är inte långt härifrån. Men nu verkar ju Hugo mest vilja sova. :)

Well well... jag ska greja lite mer. Är sugen på att dricka någon öl på stan ikväll. Men jag verkar inte få så mycket medhåll alls. Vi får se hur det tar sig..

Heeeej dåååå!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Simon Norrsveden - Hon säger: "Det är lugnt"

2009-07-29 @ 01:29:10

lika ung som hon är trasig
en skör prinsessa svår att laga
lika mörk som hon är konstig
ja för sig själv så är hon farlig

och alla frågar om problemen
men ingen bryr sig alls på riktigt
ibland jag bjuder henne handen
när ingen hjälper, när hon blöder

men hon säger det är lugnt
jag är rätt van att ha det tungt
hon sa jag klarar mig rätt bra
hon viska att hon lyckats att bli van

hon sa att hon knappt minns sin pappa
att han åkte ut på stora haven
och hennes vänner bor i tunnlar
de har gett upp sitt krig mot limmet

jag sprang på henne på söder
i kylan när alla hatar januari
jag tror jag såg ett rop i hennes ögon
jag böjde mig och fråga om hon blöder

men hon säger det är lugnt
jag är rätt van att ha det tungt
hon sa jag klarar mig rätt bra
hon viska att hon lyckats att bli van

ja, jag räknar hennes dagar
irrar runt rätt sent på söder
ja, bara kolla att hon lever
en skör prinsessa svår att laga

men hon säger det är lugnt
jag är rätt van att ha det tungt
hon sa jag klarar mig rätt bra
hon viska att hon lyckats att bli van

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hektisk dag..

2009-07-28 @ 23:11:45

Jaa.. Idag hade jag beställt väckning. Jag kom inte upp preciiis när jag blev "ring-väckt", men nästan. :)

Då åt jag frukost och kollade på ett program av O.C. Sedan tog jag på mig anständiga kläder för att ge mig mot stan. Jag hade bestämt med för att spendera dagen på stan, hade inget bestämt för dagen alltså.

Jag cyklade till stan och fick någon form av svettattack.. Hatade mig själv och min kropp massor! Det var en riktig klimakteriesvallning... Jävla skit. Kände mig som världens äckligaste person. Cyklade som en snigel ner på stan så det kan ju inte vara det. Kan ju vara det att jag hade en icke-andandes skjorta på mig med jeans?

Aja, man kan säga ett "en räddning" kom. Min hyresvärd ringde och berättade att hon måste in i lägenheten idag och fixa grejer istället för imorn, som var bestämt. Egentligen var det ingen räddning.. En stor SUCK och jag fick cykla hem igen samma sekund som jag kom ner på stan. Plocka ihop lite i lägenheten och sen lämna den för att fixas. De skulle måla lite och snickra lådor.

Nu visste jag inte vad jag skulle ta mig för.. Jag var sur och ville inte cykla ner på stan igen. Det blev att ta bilen till Gränby för att strosa där (jag böt om till skjorts).
Jag tror jag aldrig har gått igenom Gränby så noga! Det blev lite tråkigt. MEN! Jag fyndade, jag köpte ett par taighta springbyxor för 99:- ! Har velat ha sådana.. Och en Puma-topp för 99:-. Det var bra!
Inhandlade även en osthyvel och smörknivar. All is good. Blev även en liten påhälsning på syrrans jobb också.

När jag äntligen fick komma hem så lagade jag mat illa kvickt! Hungrig som ett djur.. Sen åkte jag och träffade en liten sötnos..

Sen var det dax! Ut och springa med mina nya kläder! Gick skitbra och det var så skönt! Gillart' !

Nu kollar jag på So you think you can dance.. och hoppas på att familjen EE ska bli friska snart så jag kan hälsa på dem! Saknar ju er! Krya på er!




Nu är det ingång, det nya livet i mina nya byxor! :) Imorn ska jag kolla möjligheterna av träning på Fyrishov.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Mitt fynd!

2009-07-25 @ 11:32:22



Köptes i Ockelbo för halva priset! Jag är nöjd. Inhandlade även en fin kofta.

Nu är syster här. Hon sov här... hon var ute igår och jag passade Tindra. Idag ska vi gå på stan! Jag är så sugen på att gå på stan.

Nu måste jag äta frukost först.. :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Sommarstugan.

2009-07-23 @ 10:49:11

Nu är jag i vår sommarstuga. Igår var det fint väder och vi solade och badade. Idag är det dåligt väder och då vet man inte alls vad man ska göra..

Syster har med sitt mobila bredband så man kan glo lite på nätet.. Helt ok. Sen har ju jag blivit torsk på O.C så jag kollar på det mest hela tiden! (har med min dator med hela första säsongen).

Well.. vi är väl här uppe och tar det lugnt mest. Det är mamma, pappa, syster och jag. Linn och jag tänkte stanna veckan ut. Men är det så här dåligt väder så röstar jag för att åka hem tidigare. Då kan man vara hemma och göra annat..

Nu är det inte långt kvar till man ska börja plugga.. Scary. Men det ska nog rulla på bra.

Hade en suuuuper sjuk dröm i natt! Haha.. drömde att jag var tillbaka på Europaskolan och skulle gå där nu igen och det var en del killar som helt plötsligt var väldigt vänliga! :P Sen gick vi runt där och grejade.. Det skulle bli utgång och Eve hade helt plötsligt fått ett hus som hon fick hyra, 15.000 i månaden, hon ville att jag skulle flytta in med henne för huset var super coolt. Jaa, det var en störd dröm. Massa med folk var med i drömmen. Haha...

Bläää.. nu vet jag inte vad jag ska göra. Funderar på att dra i mig frukost. Kan ju vara en fin början kanske... Sen blir det nog ett avsnitt av O.C. :)

Hörs!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Lite utgång, lite sega, lite depp, lite sova.

2009-07-20 @ 00:00:07

Igår var det utgång som gällde, vilket blev lyckat för min del. Absoult ingen dans, men så bra ändå!
Tyvärr kom inte Eve in, vakterna har ju sina idéer ibland. Enligt dem var hon för full men vi alla hade druckit exakt lika mycket! Stört.. kan bero på att det stod två poliser vid ingången och kollade. Då var de väl tvugna att vara seriösa, och "hitta" nån att säga nej till.

Idag har jag haft en mycket seg dag. Eve sov över hos mig och vi låg och drog oss till runt halv ett !
Sen log vi mest tills klockan blev 3. Då höll jag på att dö av hunger så vi drog till min lokala pizzeria för att se över kvaliten på den. Helt ok. Min pizza var jätte god. Förutom att jag var bakis då. Fantan var nästan godare just då :P
Vi fick sjukt sug på kakor så vi gick till affärn sen och köpte kakor. Sen blev det mest tv och äta kakor tills hon åkte hem.

Imorn kommer min mor hit sjukt tidigt på morgonen.. Hon ska hämta massa kassar och packningsgrejer som de ska ha till syrrans flyttning. Hon ska börja flytta ut nu. Jobbigt att bli väckt. Men då kanske jag kan försöka gå upp då.. Vi får se. I alla fall lägga mig i soffan och glo på tv.

Jag fick någon form av depp-period nu på kvällen. Säkert för att jag blev själv nu och funderade en massa.. Tråk.

Snart drar ju ändå skolan igång. Så spännande! Men jag är lite rädd nu också.. Man vet inte riktigt vad som väntar egentligen. Det blir ett helt nytt liv nu.. Det ska bli rikitgt skönt faktiskt. Något nytt och spännande som händer, och det är precis rätt tidpunkt för det också!

Nu ska jag väl försöka sova. Jag har börjat sova lite dåligt också. Flera nätter i rad nu har jag vaknat mitt i natten, eller egentligen tidig morgon, typ 4-6 någon gång, och då får jag skit svårt att somna om igen. Jag ligger vaken ett bra tag.. Hatar det. Jag brukar vara bäst på att strecksova tills jag verkligen måste gå upp. När jag vaknar är oftast när jag drömmer mycket också.

Blääää... Kan inte den här soppan jag rullar runt i bara lösa sig någon gång. De säger att hoppet är det sista som lämnar en va? Känns som att det stämmer... Suck. Solution, please!

Nää.. nu ska jag läsa lite sen blir det sova sova sova. Vi ses!

Puss o god natt.

Ps. Såg Walk the line nyss, sjukt bra film! Ds.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Helg helg helg..!

2009-07-17 @ 12:40:16

Tja!

Jag är dålig på att blogga.. I know.

Just nu är jag barnvakt. Men det går väldigt smärtfritt för han sover just nu. :) Jag är kung på att söva! Mamma, pappa och bror håller på att måla min brors hus. De är strax klara. Sen ska vi åka över till min lägenhet i Tierp, försöka få ut soffan och sen ska mamma och jag städa ur den. Shiieet. Tror att det kommer att gå bra faktiskt.

Jao, för nu bor jag i Uppsala! Har varit i lägenheten hela veckan. Börjar komma i ordning nu.. men det fattas ju fortfarande ett skrivbord och lite annat. Men det får komma med tiden. Jag har köpt ett soffbord och en fin byrå, hittade precis den byrån jag ville ha för halva priset på Ikea!
Jag är ju en sån som vill fixa allt på en gång men jag har fått bromsa mig nu.. Jag har ju hela sommaren på mig!

Ikväll verkar det bli grillat och lite dricka hemma hos familjen EE: Jag sover troligtvis här så åker bror, jag och Hugo till Rullsand imorn. Ska ju bli rikitgt fint väder! Sen blir det hem med en hiskelig fart för det blir utgång på kvällen.
Coolt. Då har man någonstans att sova sen. SKÖNT SOM FAN!

Jag kommer troligvis att åka upp till vår sommarstuga på söndag. Blir säkerligen kvar där under den veckan. Vi får hoppas på bra väder då! Jag ska nog kolla upp vädret nu...
Syrran har semester så då ska hon åka upp med mamma och pappa. Då kan jag liksom hänga med..

Neej. nu ska jag kolla vädret för nästa vecka och sen kolla på tv.

Vi hörs!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu börjar semestern på riktigt!

2009-07-04 @ 00:01:34

Hej hej.

Jag sitter hemma hos familjen EE. Hugo sover och vi är ensamma i huset. Man kan säga att jag är barnvakt :)
Jag kom hit vid halv nio. Jag skulle ju hämta Emelie i Storvreta vid midnatt så jag åkte hit innan. Jag och bror kollade på film. "Never back down", det är bra! Jag ska ta med mig den till stugan.
Jo, när Emelie ringde så bestämde sig bror för att åka själv och hämta henne. Så jag fick vara kvar här! Inte mig emot :)

Ikväll somnade Hugo i mitt knä. Så mysigt! Han var upp i sängen först med välling men ville inte somna. Då fick han komma ner i mitt knä. :)

Imorn åker jag till stugan! Då är jag där i en vecka sen.. Tänk va skönt! Det blir att vila på riktigt. Kanske blir en sväng till Falun med och bo på hotell. Pappa har fixat med en grävmaskinist också så nu har vi en liten sandstrand. Rikitgt bra! Jag vill se hur det ser ut. Tänk att vi äntligen är här, nu ska vi åka på semester!

Idag har jag sovit väldigt länge på morgonen. Kände att det var behövligt faktiskt. Jag kravlade upp, satt i soffan en stund. Sen drog jag iväg och köpte frukost. Då lurade de på mig jordgubbar också, utanför ICA. Kostade ju bara 20 spänn. Gott också! Det blev en bra frukost.

Sen tvättade jag, packade och diskade. Imorn innan avfärd måste jag packa klart det som tvättades och kolla så att det inte finns något i kylskåpet som kryper bort innan jag är tillbaka.

Min bränna har ju börjat lägga sig också. Eve och jag hade en heldag på Rullsand i torsdags, och jag smörjde inte in mig särskilt mycket :P Jag såg ut som en kräfta! Men jag tror det blev en lagom bränna för mig. Jag var röd och varm på kvällen. Men idag hade det lagt sig bra. Så nu blir jag bruuuun!
Tur det.. det ska ju vara dåligt väder hela veckan som jag är i stugan.. :(

Nej.. nu ska jag läsa min Klick och vänta på att bror och Emelie återvänder hem.

Hörs om ca 9 dagar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()