Pucko

Sista dagen!

2009-06-29 @ 23:44:12

Imorn är min sista dag på jobbet! :) Självklart är det ju tråkigt också.. Det är väldigt skoj där med alla vännerna. Men de finns ju förhoppningsvis kvar. Nu väntar bara en helt underbar sommar med sol och vila!
Det ska bli så skönt att få vila upp sig under sommaren. Helt underbart!

Idag har jag varit till stan med mamma. Trevligt! Jag skulle ju till tandläkaren. Det var en kontroll av min protes, inte bettet som jag trodde. Det gick bra. De tyckte att det var en superbra tand! :)
Sen åkte mamma och jag till lägenheten och mätte lite. Jag gillar den så väldigt mycket. Hoppas att det kommer att bli bra där när jag får dit alla grejer!
Sedan gick jag på Ikea och mamma utrettade lite ärenden inför våra veckor i stugan. Köpt tält och lite annat.

När vi kom hem så åt vi grillad kyckling med potatissallad. Sen bar det av hem till mig. Jag städade och satt även på balkongen ett tag och funderade lite.
Jag har också betalt räkningar.. blää!

Nu ligger jag i sängen.. Jag funderar på min tatuering. Nu har jag funderat mycket på den nu. Jag tänkte ju förut att jag skulle göra en blomma med min text brevid på nåt fint sätt. "Alis volat propriis" = Hon flyger med egna vingar.
Men sen kom jag på att jag gillar ju inte blommar speciellt mycket.. eller de är väl inte riktigt min grej.
Så jag kom på att jag nog bara ska göra texten längs ryggraden mellan skuldrorna.. Kan bli bättre. Nu ska jag bara hitta ett bra typsnitt. Jag hittade den här:




Funkar den? Tycker den var cool och egen!
Kommentera snälla!



Fuck.. nu muppade sig centreringen igen.. Sug!

KOMMENTERA TEXTEN!

Använder jag den här så kommer texten att läsas från sidan, inte nedåt. Men jag tror det kan funka ändå.


Nu sova.. God natt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Nu kommer natten...

2009-06-25 @ 00:23:49

Here comes the night
And the harest part of all
No morning light
To recevie my lonely call
Oh no
Here comes the night

As every colour turns to grey
My courage fades away
The dream of you and me is going under

The ticking of the clock is the only friend i've got
To help me make it through the darkest hour

Here comes the night
And the harest part of all
No morning light
To recevie my lonely call
Oh no
Here comes the night

So i pray for a morning sun
To take me from here
Right back to where we begun

When you were near
And i pray that you'll be the one
To make my worries disappear


Here comes the night
And the harest part of all
No morning light
To recevie my lonely call
Oh no
Here comes the night.........

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Veckan rullar på.

2009-06-23 @ 23:46:42

Helvetes helvete... Jag hade precis sönder en jätte fin lampa som jag har vid sängen. Jag blev ledsen. Dumma dumma jag!

Hörrni! Till något roligare: vädret. Fy vad härligt! Men man önskade ju att man var ledig nu. Jag blir så ledsen om det är dåligt väder sen när jag ska åka upp till stugan! Det vore inte kul.

På torsdag får jag nyckeln till min nya lägenhet! På fredag är den tom och jag får börja flytta om jag vill :)
Men det blir nog ingen flytt av grejer förrän på måndag typ, och inte så mycket. Men kul att jag kan börja tidigare än beräknat!

Well.. veckan rullar på och det gillar jag!

Onsdag: MÅSTE MÅSTE bli en städ och "uträtta saker i lägenheten"-dag. Det är så stökigt här nu och jag känner mig som en slusk här. Måste fixa fixa. Dumt om det är fint väder. Då kan jag sola först och städa på kvällen.

Torsdag: LÖÖÖÖÖN! Till stan efter jobbet. Hämta nyckeln och hälsa lite på Lina som bor där nu. Till Gränby och handla nåt fint att ha på mig på fredagkväll. Fredag = företagskul med jobbet! Vi ska spela paintball och massa annat, sen ut och festa. :)

Fredag: Jaa, se ovanstående. Kul kul kul med jobbarkompisar och andra som ska med!

Lördag: Upp tidigt, bakis. Till Rullsand med brudarna. Stek stek! Hem, grillning i Karby och sen fest på kvällen. Det blir på Ottars serru. Skoj :)

Söndag: Antar att jag ska sova och börja packa ner saker i lägenheten..

Det var min vecka! Skönt att saker händer. Pallar inte dega runt.

Jo, jag har fått ett problem. Kallad sömnproblem. Jag har kanske vant mig med att vara uppe sent.. men sen har jag alltid lätt att somna. Gick ju på sekunder. Nu vänder och vrider jag mig. Faan..

Nu ska jag kolla lite på Scrubs och sen sova. Love love love love love!

PS. Snart åker jag till stugan med bejbi. Shiiit vilken ledighet jag ska ha! Ledig ledig ledig ledig! DS.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Hjärtat.

2009-06-17 @ 22:36:47

MEN KOLLA IN VÄRLDENS FINASTE POJKE DÅ!


Kolla in dom ögonen, den munnen, dom kinderna!

Han är facit på adjektivet fin. <3




Hela min familj åker upp till stugan över midsommar, men inte jag. Lite tråkigt faktiskt.. Men jag kommer att få det sjukt kul här hemma! Det vet jag. Jag ska vara med vänner.

Jag har jobbat i veckan. Den har faktiskt gått fort tycker jag, vilket är så sjukt skönt! Imorn kommer sista dagen innan en lång helg.
Idag fick vi också veta att Thomas säger upp sig. Han har hittat ett nytt jobb med fina förmåner, grattis till honom! Nu är det två från kontoret som sticker iväg.. Inom en vecka. Thomas går på semester och kommer därför inte tillbaka efter det. Jag har en vecka kvar!

Idag var det en mysdag här hemma. De dagarna är de bästa! Jag lever för dem.. <3

Imorgon ska jag och Eve åka på fotboll. Strömsberg - Gamlis. Skoj!
På fredag blir det en ordentligt sovmorgon. Sen är vi inbjudna till ett midsommarfirande hos Malin och Johan. Skoj! Det blir med störst sannolikhet nyktert och lugnt för mig. Men man vet ju inte... :)
På lördag blir det självklart Lövsta med nära vänner. Riktigt skoj! Jag tänker vara full och glad! Dansa massa och umgås med dem jag vill umgås med. Jag längtar lite faktiskt! Det var länge sen jag festade och fick bli full och glad.. !
Synd att vädret troligtvis sviker.. Hade varit härligt att få en kväll som den här.. Lagom varm och skön!

Nu ska jag nog ta mig till duschen.. Jo, jag vill bara lägga till att Sandra har utgifter på över 12.000 :- nästa månad. KUL!
Kommer vara pank den månaden jag är ledig. Men.. egentligen ska jag väl inte göra så mycket då. Men det är ju när man inte jobbar som pengarna springer iväg från en!

Aja.. det är för en god sak. Jag får en lägenhet i Uppsala!

Bejbi.. Du är overklig!

Sov gott vänner.

// Sandra

(Orsaken till centrerad text är att idiot-bloggen inte pallade att ha en del centrerad och resten inte.. SUCK!)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

JA! LÄGENHET!

2009-06-10 @ 19:39:27

WÖÖÖÖÖÖÖÖOOOOOOOOOOÖÖÖÖÖÖÖÖ !!!!!!!

Sandra har fått en lägenhet i Uppsala! Weeei!

Var ju och kollade på en idag och den var verkligen fin. Jag gillade den direkt. Såklart den är liten, men perfekt för en student! Duschgrejen var inga problem. Det kommer att fungera bra!

Shit vad kul! Jag är verkligen glad. I annonsen stod det 3300 i månaden men nu hade hon ändrat sig till 3500 så ingick tv, bredband och el. Taget! Det blev lättare för henne. Hon ska plugga i Mexico i 1,5 år så då är det nog lättare att en fast hyra bara rullar in.

Jag får tillträde 1 juli. Det dumma är att jag har kvar min lägenhet till sista juli. Så det kommer att bli dubbla hyror en månad. Men det kunde ju varit värre..

Jaa, lägenheten ligger på Tiundagatan 48B

Ska åka in till stan på fredag och skriva kontrakt. Då får jag titta ordentligt på möblerna som var i lägenheten också. Tjejen som bodde där nu ville eventuellt sälja nåt som fanns där nu. Var en byrå i hallen som var fin. Kanske ska köpa den... Vi får se.

Jag är så glad!

Nu ska jag fortsätta på min soffkväll och öva lite på sångerna till på lördag. :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Lägenhet?

2009-06-09 @ 22:40:15

Hej håå..

Imorn ska jag och mamma åka och kolla på en lägenhet i Uppsala! Det är en 1:a på 25 kvm. Fick veta en negativ sak när jag pratade med mamma.. Den har en så kallad Stockholmsdusch vilket innebär att man typ har en slang man kopplar till vattenkranen i badrummet. Så man har alltså ingen riktig dusch. Inte bra! Men jag vill åka och kolla så man får se hur det ser ut. Kan ju vara väldigt bra ändå!
Vore ju guld om det typ fanns bastu med dush nere i källaren eller så.. Då är ju egentligen problemet löst!

Syrran hade ju dush i källaren i sin tidigare lägenhet.. undra om man inte hellre har det så än en Sthlmsdusch?

Well.. det finns ju en lägenhet i Uppsala som jag svarat på som jag verkligen verkligen vill ha! Den var superfin. Kanske på 20-25 kvm. Jätte fin! Bra läge och allt. Men de svarade att det var många som var intresserade och att de skulle återkomma. Suck.. jag kan väl få ha tur nu!

Idag har jag jobbat. Det gick smärtfritt. Efter jobbet blev det världens mys! Sen lagade jag en sinnessjukt stark köttfärsås. Måste ha tappat fattningen när jag gick på med Chilipulvret och Cayennepepparen.. :)

Så imorn drar jag från jobbet kl 11 och kommer tillbaka så fort som möjligt. Vore skoj om det var en fin lägenhet!
Min lägenhet i Strängnäs var 27 kvm och där fick man ju tillochmed plats med ett badkar! Faan.. vad är problemet?

Aja, ska kolla och se vad det bjuds på!

Nu ska jag surfa runt lite innan Sex and the City börjar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Lööööördag!

2009-06-06 @ 19:27:06

Nu är det lördag. Jag har haft en bra dag, ganska aktiv.

Blev väckt i morse av sötnosen. :) Fick sällskap en stund då! Mysigt. Sen åkte jag med till stan för att springa upp på stan och köpa en present till min fru Eve. På vägen in drog jag några sms vilket resulterade i att dagen blev utplanderad.

Blev fotboll på Ottars kl 15 med bror och Hugo. Jag kom in till stan kl kvart i ett och drog med tåget tjugo över ett hem till Örbyhus. Bror och Hugo hämtade mig.. :)
Vi åkte till mor och far och matade Hugo sen upp till Ottars. Var okej väder först, sen blev det jätte kallt!
Jag visade mina skills som faster och sövde Hugo på ca 30 sekunder :)

Nu ska jag över till Statoil och kolla på fotbollen med Madde. Håkan och Mörner ska också titta där har jag hört.

Det är dax att ta sig över dit. Fick låna Lupon hem! Super-bil. Imorn blir det Lundadagarna med familjen EE! Skoj!

Nu ska jag förbi affärn för att handla lite candy. Sen blir det fotboll!

Hörs!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Student!

2009-06-05 @ 20:19:32

Hallå där!

Det blev en härlig dag idag som jag trodde! Men.. det hade kunnat vara varmare!
Idag var det alltså studenten för två av mina kusiner; Nicklas och Markus.
Båda gick ut på Boland så det var ju lätt för oss. Vi såg dem springa ut sen begav vi oss till Nicklas mottagning. Där fick vi buffé! Mycket gott. Satt där och babblade med kusinerna, det var mycket trevligt!

Efter det var det bara att åka vidare till nästa mottagning och nästa buffé! :)
Det var utanför Läby. Det hade vi mer trevligt med mycket god efterrätt.

Nu sitter jag hemma hos familjen EE i Persby. Skönt. Skulle åka hem och vara själv men det blev att åka hit och äta popcorn och titta på tv. Nu har ju de fått igång sin lilla bärbara dator så nu kan jag sitta och glo lite här också!

Imorn blir det lite mys tidigt på dagen :) Sen kanske det blir en tripp till stan på dagen. En snabb vända bara.
På kvällen vet jag inte vad som händer riktigt. Eve har ju fyllt år och Madde har kommit hem så eventuellt kanske det blir lite kalas. Inte omöjligt!
Syster pratade lite om utgång och det är också lite intressant.. Egentligen bör jag spara de pengarna, men samtidigt var det länge sen jag var ut. Vi får la se!

Nu ska jag leta bostad i Sthlm..

Jag svävar på rosa moln! <3

Heeeeeeeeeej dåååååååååååååå!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Kalas!

2009-06-04 @ 23:24:22

Nu är jag hemkommen från kalas! Precis lagom till Sex and the city :)

Min syster fyllde år 13 maj men då var hon inte hemma, sen har det inte blivit kalas förrän nu.
Och pucko jag lyckades ju självklart glömma presenten i bilen som jag lämnade i Örbyhus. Den har legat i bilen i över en vecka för att jag skulle få med mig den.. Typiskt.

Hmm.. Imorn är jag ledig! Weeei! Ska åka och fira mina kusiner som tar studenten. Skoj!
Vi kommer att blir bjudna på lunch hos ena kusinen och sen på middag/buffé hos den andra. Så bra! Jag tror att morgondagen kommer att bli härlig och avslappnad. Good! Jag förutsätter ju att det blir fika efter både lunch och middag. Skit bra!

Idag hann jag handla lite kläder till mig själv :) Det blev en fin klänning på HM och ett par byxor med en tunika/topp från VeroModa. Riktigt bra. Ska ha det från VM i morgon. Skönt att jag fick några fina byxor jag kan ha, det kommer ju vara kallt.
Då kan jag ha min nya fina jacka också! Jag mår så mycket bättre när jag är nöjd med det jag har på mig. :)

Nej.. nu ska jag väl sova. Jag gillar att sova. Skönt som faan.. :)

Joo.. jag har hittat världens finaste! Jag är lycklig.

Hörs då! Pusshej.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

trött.

2009-06-01 @ 23:27:11

Hah.. jag ger mig inte. Jag forstätter försöka vara en god bloggare. Något säger mig att jag kan bli bättre nu.. kanske. :)

Idag har jag jobbat. Vi hade inget Internet på hela dagen.. Det kom igång vid ca 14.00. Stört!
Då han jag skriva massa lathundar/underlag för hur man gör det jag gör på jobbet.. :P Ska ju sluta så de andra kan behöva hjälp sen. Nu finns en pärm med underlag!

Det har ju varit så sjukt härligt väder! Jag älskar det! Jag vill ha mycket sånt här väder den här sommaren. Det är så underbart! Jag har solat idag på lunchen och fikat. :)

När jag kom hem lagade jag mat och åt det på balkongen. Där blev jag kvar sen och solade i ca 30-40 min, Härligt!
Efter det så städade jag. Det behövdes verkligen! Jag blev glad på momangen när jag städat. Jag mår verkligen pyton när det är stökigt. Men ändå låter jag det vara så ofta.. hah!

Sen drog jag ut på en joggingrunda! Sjukt skönt.. Pratade lite i telefon på slutet :) Hittade en ny väg som jag ska testa på någon dag.
Oh! Jag har ju hittat en plats för min boxningssäck nu också! Eller.. inte jag egentligen. Men det blir riktigt bra! Något negativt är att folk då kan se mig från vägen OCH från huset. Kan behöva ändra på det sen man tills vidare fungerar det bra.

Weei! Jag har ju skaffat mig en ny mobil också! Köpte en av en jobbarkompis. Blir skit bra det.. Har fipplat med den idag.. :)

Kollar på Runaway Bride nu. Mycket bra film! Jag har blivit så blödig för romantiska filmer. Böla böla böla...
Det är så fint bara;

"Because I know that you're the only one for me"

Naaaaaaw!

Blää. nu är klockan för mycket igen. Suck. Aja.. nu ska jag fippla lite sen sova.

Pusshej!

PS. Bejbi, du är så fin. DS.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()