Pucko

idag hörrni; TISDAG!

2009-03-24 @ 22:55:12

Jag skulle skriva nåt.. men jag blev upptagen på msn. Sorry!

I morgon ska jag i alla fall gratta världens finaste Hugo! Han fyller hela 1 år. Maj gad..
Det ska bli mysigt!

Nu måste jag sova.. Ska börja 7 imorn igen. Shit.. det blir sova i helgen. Mycket mycket sova!

Saknar er vänner!

Pusshej.

// Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Atonement

2009-03-18 @ 23:26:12

Klockan är nu 23.12 och jag måste sova. Jag är faktiskt väldigt trött.. Jag har precis tittat på filmen Atonement (Försoning). Den var riktigt bra.. så fin film. Gissar att det mest är en film för tjejer. Men verkligen fin.

Bejbi.. jag slog upp halo, det betyder gloria. Lyssna på Beyoncés låt nu.. Den blev bättre när man vet. :)
Den går på repeat här nu.

På fredag är det smörgåstårta hos kusinerna. Min moster fyller år.. Jag ska med. Fredagarna är alltid fria för mig nu. Mamma har märkt det.. "Du kan följa med om du vill. Du är ju ändå alltid fri på fredagkvällarna.." :) Jaa, så är det mamma.
Ska ni med familjen EE? Vore skojigt. Annars ska vi ses i helgen.. Saknar er! Det är sista innebanymatchen i Örbyhus på lördag kl. 12. Jag funderar på att se lite av den.. Hugo kanske vill se lite bandy? Emelie, du kanske kan höra med bror min om han är nå intresserad :)

Hmm.. jag skulle lägga upp en textsnutt ur en låt här nu. Men min mp3 verkar ha gett upp så jag kan inte få fram vem som gjort låten. Tråk.

Imorn är det torsdag. Jag ska nog spendera den med disk och en runda runt Tierp. Behöver diska..

Det får bli en del ur Halo av Beyoncé istället......

I found a way to let you in
But I never really had a doubt
Standing in the light of your halo
I got my angel now

It's like I've been awakened
Every rule I had you breakin'
It's the risk that I'm takin'
I ain't never gonna shut you out

Everywhere I'm looking now
I'm surrounded by your embrace
Baby I can see your halo
You know you're my saving grace

You're everything I need and more
It's written all over your face
Baby I can feel your halo
Pray it won't fade away

Sov gott då mina vänner. Nu ska Sandra mysa ner sig. Förresten, hail till vädret! Härliga tider. Klockan sex i morse var de fullt ljus ute och jag åkte med glajorna på till jobbet vid 7-tiden. Jag gillart.

Eve, du vet att du är min bästa. Tänker på dig..!

Mostly yours,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

VVT

2009-03-17 @ 22:29:03

VVT = Världens Värsta Tisdag.

Men den här tisdagen lyckades jag ändå styra upp. Herligt. Idag jobbade jag. Det gick bra. Men det var en sån dag där det känns som om man inte gör ett skit. Men det gjorde jag ändå..
Tänker jag på en solstråle så blir jag glad! Haha, du är knäpp. :)

Det var härligt väder idag. Synd att man jobbade hela dagen. Jag skyndade mig för att hinna ut på en runda, men det blev ju mörkt. Det var en riktigt bra runda idag. Jag sprang! Det gick sjukt bra oxå. Det gjorde mig glad!
Mamma ringde o berättade att hon inhandlat en ny mobil till sig själv. Det var bra! Hon har köpte en basic-mobil, precis en sån som hon behöver. Good!

Jag vill också unna mig nåt.. Jag hoppas hela tiden att några ynka kronor ska finnas kvar när nästa lön kommer. De pengarna ska jag i så fall köpta nåt till mig själv för. Det spelar ingen roll om det bara är 40 kronor, de ska bli nåt till mig. Bra tänkt Sandra, bra tänkt. Kvar nu: Genomförandet.

Efter springet så drog jag till affärn. Köpte en currygrej till min planerade gryta. Köpte något till en viss födelsedag som närmar sig med stormsteg också :) Bra grejer.
Jo, jag lagade advanced mat idag! Inget basic här inte.. Det blev kycklingbitar med wok. Blandade det med en del currygrej (en sån creme fraiche ni vet) och matlagningsgrädde. GOTT!

Oj... nu svävade över en timme förbi. Det har ringt till mig, Mr Qutie och Mami. Prata prata blev det. Sen har jag duchat och fixa innan jag nu landat i sängen. Så skönt! Ska surfa lite nu innan jag slocknar.

Imorn börjar vi 7 ist för 8. De ska väl la gå. Men man lär hungra ihjäl innan det blir frukost..

En sak jag tänkt på. Och som jag och Eve pratat om för ett tag sen. Det värsta som finns, eller jaa.. något som är ganska illa. Det är om en kille är osexig. Alltså känn på ordet: osexig. Det är viktigt att man förstår vad som verkligen menas med osexig. Alltså usch! Det är så fel om en kille är det. Killar, passa er för att vara osexiga!
Alltså.. man kan absolut vara osexig under en viss tid. Typ på morgonen när man drar runt som ett spöke, eller en kväll när man ligger o dåsar i soffan. Men är man ständigt osexigt, då är det illa.

japp, nu blir det surf. Rooney hejjar!

Du är bäst bejbi <3

Mostly yours,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

på gång!

2009-03-16 @ 23:41:56

Hejlow. I'm back in business. Jag tror det iaf.. Joe, så kan det nog vara.

Idag var det måndag. Det betyder jobb, så jag jobbade. Klokt av mig anser jag. En hel arbetsdag tog jag mig igenom. Good! Känns som om inget blev gjort alls. Hoppas på en mer produktiv dag imorn. Vi får väl se.

Efter jobbet så drog jag och simmade. Kom på att jag behövde pengar för inträdet så jag gick in på ICA i Österby. Som vanligt så svävade jag bort där bland hyllorna. På nåt vis så lyckas jag alltid göra det.. Folk skulle nog tycka att det var kul att se mina tankebubblor. "Hmm.. Aaaa.. Cool grej. Ooohh! Nåt sånt här kan man ju laga! Vad ska man ha till? Hmm.. Wokgrönsaker? Jaa.. gott. Kryddor? Jo.. Men palla göra.  Nej nej! Eller? Jao.. någon gång kanske. Ohh! Ljus.. mysigt. Köpa? Jaa.. nej. Onödigt! Men så fint det skulle bli.. Hmm.. vem är tanten? Sluta titta. Härlig näsa på dig grabben! Hah.. Ooh. Vilken snäll tjej som jobbar här. Hon såg sjukt glad ut. Ooh! Frukt.. Det är nyttigt och gott. Köpa? Nej.. de ruttnar bara när jag jobbar... " O så fortsätter det.

Sen kommer jag på att jag knatat runt i affärn bra länge. Vid slutet så tittar jag ned i korgen och tänker: "Vad är nödvändigt egentligen?". Tror jag ska införa "affärstid" för mig själv. Åka till affärer där man inte känner någon o bara gå runt.. Det gillar jag. Jag skulle nog lätt kunna spendera 2 timmar själv. Hah. Tänk er ICA Maxi.. där finns allt. Drömmen! Lär åka när jag får lön. Åka o storhandla själv. Jaa, det ska jag.

Well. Jag simmade. Taggad till max! Shit vad jag simmade! De andra tanterna trodde nog att jag gick på nåt. Sen startade alla irritationsmoment. Oh my god alltså. Jag hade lätt kunna flippat och dränkt vissa personer.. Det var nästa läskigt nära. Jag blev lite rädd för mig själv. Det slutade med att jag var tvungen att gå upp ur poolen. Jag får dra den här historien en annan gång.. Krävs mycket av mitt psyke. ÅÅÅH! Att jag inte bara flippade på idioten. Jag mår inte bra av alla kvävda aggressioner.. jag kunde ha lackat allt då ju. Fuck. Men jag simmade på bättre ;P

Imorn ska jag nog vara hemma bara.. fixa lite. vara huslig. Jogga/promenera lite om känslan faller på. Jaa, sen är det ju världens värsta tisdag imorn. Blää.. måste göra nåt bra av dagen då.. Ska nog kolla efter presenter till Hugo. Har ju sett en del på mina affärsrundor :)

Var till banken idag. Snackade pension. Känns skit bra, kommer att sluta i gröna ängar. NOT! Men så obefogat att sitta o snacka pension när man inte ens kommit ut i arbetslivet pårikt ännu.. men det kändes ändå bra. Så man vet vad som pågår. Lärde mig en del. Cool.

Rooney tittar på mig.. Han vill sova. Det vill jag med. JAG VILL RESA! Jag vill så mycket resa! Men det vill inte Rooney tror jag.. Si jäla tråkig. Jag vill resa till Spanien och plugga Spanska.. jag vill verkligen läsa Spanska.. fuck. kommer inte att finnas tid till det. Tråkigt.

Wäe wäe.

Åh. Vet ni.. Jag skrev en dikt häromdagen. Känslan föll på och jag skrev. Det var coolt. Men nu när man läser så känns det så nördigt! Sjukt nördigt.. men det kanske är fint. Vad vet jag. Det var coolt iaf.

Sov gott! Saknar er allihopa, hela tiden.

Mostly yours,
Sandra

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

it's the söndag.

2009-03-01 @ 23:23:21

Blogga blogga blogga.. Blää.. jag är ju trött ju! Men nu lär jag väl börja blogga annars riskerar jag en hurring från olika håll! :)

Nu börjar Fotbollskanalen Europa, standard för mig sent på söndagkvällar.
Man United vann FA-cupen idag. Weei! Har tydligen varit massa mål i Seria A oxå.. oj då, pass på! Eller sa de La Liga? Me do not know.

Idag vaknade jag upp i Vendel på mor och fars soffa. Det var kallt i huset. Fuck. Jag eldade ju som en galning kvällen innan.. Städade lite och började plocka med grejer som skulle med hem. Jag hade ju min stora städ-söndag framför mig. Men den blev lite störd. Syster ringer och förklarar att hon har fått en hjärnskakning så jag måste hämta henne i stan. Jag var den enda hemma (resterande familj i stugan) så jag fick glatt ta mig till stan. Inte kul att sitta i bilen när solen sken så fint.. Men vad gör man!

Jag lagade lite tacos åt oss två när vi kom tillbaka. Fanns rester, om man säger :)

Senare på eftermiddagen drog vi hem till mig så jag fick städa. Linn hade svårt att sova/vila i början men när jag drog in i köket så gick det bättre. När jag och Tindra kom tillbaka efter en kort promenad sov hon nog, och fick göra så en stund.

Well, städningen gick hyfsat ändå. Väldigt fint i köket, städat skrivbord, tvättat typ ALL tvätt, upplockat o så.. Återstår dammsugning, dammande av hyllor osv. OCH sist men inte minst. En sanering av toaletten.. Kan gör det i veckan.

Imorn blir det nog simmning för mig efter jobbet.. På onsdag kommer Madde hem så då kan jag inte simma. Då ska vi ses! :) Såå.. joo. kanske simning imorn.

Hmm.. jag är inne i en ekonomisk kris(betoning på kris). Fuck. Jag hatar det. Inte för att låta som världens brat, men jag är fan inte van vid det. Men, samtidigt nu när det händer så är jag glad att det gör det. Mycket att lära av det. Men inte NUUUU! Nu vill jag handla vårkläder och skor. Oooouuuäää oooouuää! (gråter som ett litet barn...).

Nu ska jag sova. Läsa lite i min bok först. Vilket leder till den gedigna fighten mellan ögonen och mig. Haha, mååååste hååålla deeem öööööpppnnnnaaaa! thiihi. :)

Puss o god natt.

Ps. Du är så fin. Ds.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()