Pucko

Festhelg!

2009-11-22 @ 18:13:38

Vilken härlig helg jag haft! :) Inget plugg och bara massa kul med vänner. Jag saknar tiden då jag jobbade och man kunde ha så när man ville!

I fredags var det fredagsmys hemma hos en vän. Älskar det gänget! Så kul att vi styrde upp något. Fredagsmyset rann ut i fredagsfest för många.. :) Var jäkligt skoj.

På lördagen hann jag gå upp, packa, värma rester, äta och gå ut till bussen. Åkte med bussen till syster och hämtade min säck jag skulle ha på mig på kvällen :) Japp, var ju maskerad i Tierp igår! Gick från syster till bussen och åkte till mami och papi. Seg och bakis.. :P

När jag kom till Vendel fick jag prova min väst som min kära mamma jagade åt mig! Tack mamma! Jag träffade mamma på stan i fredags när jag satt och plugga. Jag tog en paus och lunchade med mor :) Då går vi förbi myrorna och jag ser en superfin väst i skyltfönstret! En i mocka, med bruna band insydda och pälsklädd med luva. Åhh, den är så fin! Meen.. vilka nötter som jobbade där då! Västen kostade 225 spänn, mkt pengar för Myrorna tkr jag! Men, eftersom att västen satt i fönstret så kunde de inte sälja den. Fine.. men så säger de att de skyltar om imorn, så om vi kommer in när de öppnar så kan vi köpa den. Men fuck! Idioter. Ge mig västen bara så köper jag den! Jag hade ju lektion så jag kunde inte.. och mamma måste åka långt fram och tillbaka. De säger att vi kan ringa och lägga undan den när de öppnar så hämtar jag den sen. Fine. Mamma ringer (innan de öppnad som tur är) då säger en annan idiot där; Nej, här får man inte lägga undan saker. Först till kvarn. FUCK IT! Mamma kastar sig in i bilen, åker fyra mil och hinner precis till när de öppnar (stod massor och väntade vid dörren) sliter åt sig västen och säger åt dem att de är idioter (typ, säkert på ett finare sätt! :P ). Självklart säger hon det när hon har betalt och har västen i handen! Bra jobbat mamma! :)

Såå.. det var min väst-historia. :P
Det öppnade mina ögon för Myrornas. Jag åker förbi en annan Myrornas varje morgon, i Luthagen. Där har jag oxå sett en fin väst i fönstret nu. Blir till att kika in där också! :)

Alltså. Igår var det maskerad i Tierp. Jag var troll! Ska lägga upp bilder när jag kommer hem, är hos mor och far nu. Det var riktigt kul! Träffade Sofia som jag inte träffat på väldigt länge. Eve vann pris för bästa utklädnad, hon var SuperMario! Klockren.

Imorn börjar en ny kurs.. blää! Vi började ju en ny förra veckan. Nu ska vi läsa två på samma gång. Gillart inte!
Jag kände att den kursen som börjat var riktigt kul! Har pluggat bra i veckan. Men nu kommer det bli för mycket igen så man hinner egentligen inte ta in något på ett bra sätt. De måste ju förstå att man får bättre kunskaper som sitter kvar livet ut om man får tid att plugga ordentligt på ett ämne? Jag hade lätt kunna läsa de böckerna vi har nu massor! Men nu rinner ju tiden iväg.. Fan.

Om jag inte har alltför ont i huvudet när jag kommer hem ska jag städa upp i lägenheten. Stök och bök! Och jag har ju haft sönder min fot på nå sätt. Har riktigt ont och går och haltar. Så konstigt.. Hoppas det går över snart!

Mamma och jag åkte förbi Hugo på vägen hem från Tierp oxå. Världens goaste! Fy vad han är underbar! Kommer och bär på nussefilten och med en napp i munnen, då har han vaknat och klivit ur sängen själv :) I underställ! Sötaste grisfisen!

Jao, nu ska jag snart åka till bussen mot U-sala. Packa ihop lite då!

Hoppas att helgen har varit bra för er!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mamma

Kunden har alltid rätt,ha ha .mor

2009-11-23 @ 07:50:01


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback