Pucko

tentaplugg.

2009-10-28 @ 12:41:43

nu ska jag äta lite lunch och sen bär det av till stadsbiblioteket för att plugga massor hela eftermiddagen och kanske en bit in på kvällen..

Det är bara att köra på liksom.

Tänkte nog springa när jag kommer hem o ta tag i stöket i lägenheten ikväll.

TENTAPLUGG !! Majgad..

MAAAT !! Mmm.. bra skit.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

fet och lös.

2009-10-27 @ 23:20:04

Alltså.. glada busschaufförer, vilken bra grej! Det är bland det bästa, när en busschaufför bara är så där snäll och glad. Jag kom till Uppsala 21.50 och gick till stadsbussen. När bussen kommer och jag ger mitt kort till busschauffören (jag har ett kort som han måste dra själv), så tar han kortet tittar på det och säger: "Det ääääär.. 3 dagar kvar på det." Och tittar upp med världens leende på mig. :P En helt onödig sak för honom att poängtera men så jävla bra.

Jag gillade han redan där.

Sen när jag ska gå av (jag var ensam på bussen hela resan.) så säger han: "Akta dig nu så att du inte halkar på de blöta löven" :)) Så himla go liksom! Jag säger: Jaa just det, tack så mycket! Och han höjer sin hand och hejjar glatt och säger: "hej då då!"

Så sjukt underbart. Jag blev glad!

Sen kom jag in i lägenheten och det stank sopor. Jag ogillar verkligen när det luktar sopor. Och lägenheten var inte alls så mysig som jag ville, den var stökig och omysig. Blää.

Aaah.. shit vad bajsnödig jag var på resan hem. Riktigt hemskt blev det! Men chauffören hjälpte mig lite att få tankarna på annat. Nääe, det är inte kul att vara nödig på resande fot. Uscha mej! Men desto skönare blir det när man får komma hem och prestera på sin egen klosett! Det är gööörbra.

Jag har haft bikiniöverdel på mig de senaste dagarna (har ju huserat hos frun i Kista en natt). Jag gillart vekligen. BH kan vara så besvärligt. Man låser in stackarna i vaddering o skit. Jag behöver nya kom jag på.. Varför ska de vara så dyra? Samma med pooons! alltså tamponger.. Tänkte på det häromveckan. Bara för att största mängden av alla kvinnor måste ha dem så kan de ha så högt pris, så dåligt! Ett rån att man är fertil liksom.. Fan!

Jag har funderat på en sak ett tag, och nu även ventilerat det med min käre vapendragare Evelina Maria Sofia Eriksson. Hon verkade ha samma åsikt som mig i ämnet. Det gäller det här med tuggande med öppen mun. Jag fattar inte vad problemet kan vara med att tugga med stängd mun? Alltså.. det är ju inte särskilt svårt. Jag satt på pendeln och försökte mig på att sporadiskt ta några tuggor med öppen mun (jag tuggade tuggummi) och det var ju bara jobbigt! Och hur det låter sen! Jag kan ibland känna att jag måste krypa ur mitt eget skinn när någon smaskar och håller på.
Eve berättade om någon hon studerat som haft en rytm i sitt "tugg med öppen mun". Det gick: en, två, tre, fyr, tugg med öppen mun, en, två, tre, fyr, tugg med öppen mun. Vad faan är det liksom? Så idiotiskt. Säkert var personen inte medveten om det, men jävlar vad stört.


Jag känner mig fet och lös. Jag gillar inte att känna mig fet och lös. Jag känner mig så löööös! Jag lägger ju på mig kring magen. Bukfetma. O såna lovehandles.. hänger över byxkanten. Bläää!
Nu är det dax. Man har vintern på sig. Inte hålla på och gömma dallret nu och låtsas som att det inte finns. Nej nej.. då blir det inte kul i maj sen.

Imorn ska jag plugga heeeela dagen. Känns okej. Men det vore skönt om jag kunde få sovmorgon imorn.. men icke! Up with the tapp (tupp på svengelska).

Jag har fått en så himla bra nyhet! Sommarn kommer bli mysig och bra.. :) (även om jag är fet o lös då...)


Älskar min säng! Nu ska jag krama Rooney. Han har varit själv så mycket.

Gooo natt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

på kalas i Kista.

2009-10-26 @ 21:23:03

Ja, vi har nästan kalas. Nu har vi dryckit the och ätit kakor, snart kommer glassen fram! Härligt!

Är hos min fru (Eve dårå..) och hälsar på. Hon har lagat en god middag, kycklingröra med bulgur och sallad. Jag klagar inte! Nu har vi suttit i soffan, läst bloggar och muppat oss lite.
Jag gillart'!

Idag började jag må riktigt dåligt i skolan (wäääe wääe, man ska inte säga skolan det är ett universitet.. käft!). Jag fick sån sjuk huvudvärk och mådde illa. Då sa Madde: Vi går någonstans där det är lugnt och du kan vila lite. Jag fick lägga mig på ett par kudda och blunda lite. Fy vad skönt! Madde satt precis brevid och pluggade, sötnos! :)

Jao.. huvudvärken sitter i lite fortfarand. Men jag ska följa Maddes råd att sova ordentligt. Så får bli lite sovmorgon imorn. Sen ska ju vi faktiskt äta glass nu så då kanske jag mår bättre... :) Jag vill ju tro det iaf!

Bläää nu är det tenta vecka som gäller.. lite ångest. men fuck. jag kommer att klara det iaf! Frågan är bara hur bra..

Hugo är världens sötaste! Vad säger katten? Maaoo! :)

Nu ska vi glassa.



En liten fotosession.....







Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Den gudomliga sängen.

2009-10-11 @ 23:05:34

Hej bloggen.

Nu ska jag snart krypa till kojs och läsa lite om marknadsföring i sängen. Och boken är ju såklart på engelska, jag läser så långsamt då..

Well.. Idag har jag hållt mig från plugget ganska mycket. Man får lite ångest om man faller till den dåliga sidan men mestadels så känns det så jävla bra!

Eve sov hos mig inatt. Mys! Sen drog hon närmare ett. Då bokförde jag lite grejs o sånt till redovisningskursen iofs men det var ju bara att kopiera siffror så det var lugnt :) Jag kollade ju på tv samtidigt också.. :P

Sen kom bejb förbi och var här länge. Så mysigt att bara sitta i soffan nära någon och titta på tv.. Bara vara!
Det fick ju bli en cykeltur i regnet också. Hade massa grejer kvar hos syster sen igår, vi var ut! Väldigt spontant.
Jag blev utsatt för ytterst lokala skurar av hagel. När jag stannade vid ett övergångsställe så kom det som en chock, men när jag cyklade över gatan så var det som bortblåst. Helstört!

Handlade, cyklade hem, fick nå tuppjuck o började hoppa hopprep och gjorde lite situps. Det var länge länge länge sen.. En dusch, gjorde gröt, tittade lite på tv. Packade inför imorn..

Och nu! Nu ska jag krypa ner i sängen. Det är sjukt vad mycket man kan längta efter den där stunden när man precis kryper ner och det är bara så mysigt! Gos :)

Jeeej, nu blir det gos.

Go' natt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()